شناسهٔ خبر: 64099184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

ستاره صبح گزارش می دهد

نشانه‌های گسترش جنگ در منطقه

گروه بین الملل:جنگ حماس و غزه امروز 73 روزه شده است.در این مدت اسرائیل به اهداف از پیش تعیین شده اش نرسیده است.این اهداف عبارت از این بوده است:نابودی حماس،آزادی گروگان ها و کنترل اداره غزه.رژیم اشغالگر به هیچکدام از این اهداف دست پیدا نکرده،اما تاکنون بسیاری از زیر ساخت ها غزه شمالی،جنوبی و مرکزی را از بین برده و علاوه بر آن به مناطقی در کرانه باختری حمله کرده و تعدادی را در آن نقطه از پای درآورده است.مهمتر اینکه تاکنون بیش از 18 هزار فلسطینی در این جنگ از پای درآمده اند.شگفت اینکه توده‌های عرب و رهبران عرب در ارتباط با این جنگ ساکت هستند و بدتر آنکه به طور پنهانی با اسرائیل مراودات بازرگانی و تجاری نیز دارند،این موضوع شامل ترکیه هم می شود.آنچه مهم است در 73 روز گذشته معلوم شده که جنگ حماس و اسرائیل راه حل نظامی نداردبلکه راه حل آن سیاسی،آتش بس و مصالحه است.البته در ایران مقامات سیاسی و نظامی کاماکان مثل گذشته سخنانی مثل اینکه اسرائیل نابود می شود،فلسطین قطعا پیروز می شود،اگر تکلیف شود موشک مستقیم به سوی حیفا شلیک می کنیم،کیهان هم نوشت حیفا را بزنید و مواضعی از این جنس که حالا وقت جنگ است و باید وارد جنگ شد.خوشبختانه تدبیر رهبری باعث شد تا این جریان فکری کشور را به سمت جنگ پیش نبرد.با این وجود این افراد کمابیش سخنان گذشته خود را تکرار می کنند.این در حالی است که مردم ایران مسئله جنگ اولویت اولیه آنها نیست.مطالبه اصلی مردم معیشت،اشتغال،مقابله با گرانی و تورم،نبود فساد و... است. آقایان تلاش کنند مطالبات اصلی مردم را برآورده کنند و وقت مسئولان قوای سه گانه را صرف مسائل حاشیه ای مانند طرح صیانت و لایحه حجاب و عفاف نکنند.لازم است ابتدا بحران‌های داخلی کشور حل و فصل شود،آنگاه به مسائل خارجی پرداخته شود. براساس گزارش منابع خبری آمریکا در حال برنامه ریزی برای حمله به نیروهای محور مقاومت در عراق، سوریه و یمن است. اگر آمریکا شروع به حمله به محور مقاومت کند، معنا و مفهومش گسترش جنگ در منطقه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

فرمانده کل سپاه: از حماس حمایت می کنیم؛ آمریکایی‌ها در حال بستن چمدانها برای ترک منطقه هستند
فرمانده کل سپاه می گوید: به صحنه فلسطین نگاه کنید و ببیند دشمنان ما چقدر بی‌رحم و جنایتکارند. آمریکا در حال تکرار اشتباهات 45 سال گذشته خود است و فکر می‌کند با اشغال سرزمین پیروز می‌شود. آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها در حال تکرار تجربیات تلخ گذشته هستند. آمریکایی ها کم کم در حال بستن چمدانهایشان هستند تا این سرزمین را ترک کنند. شما در سوریه هم فقط هزینه کردید و بجای پرداختن به معضلات داخلی آمریکا که بیش از 50 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند در سوریه و یمن و عراق هزینه کردید شکست خوردید و مجبور شدید میدان را ترک کنید.

امیرعبداللهیان:  فلسطین پیروز قطعی میدان نابرابر است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه درباره جنایت‌های جنگی در غزه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:« 70 روز از جنگ علیه غزه می‌گذرد! حماس نابود نشد؛ مقاومت خلع سلاح نشد؛ اسرای نظامی صهیونیست‌ها از طریق جنگ آزاد نشدند؛ طرح کوچ اجباری ساکنان غزه نتیجه‌بخش نبود.»وی تصریح کرد: علی‌رغم تداوم جنایات جنگی علیه زنان و کودکان، اکنون فلسطین پیروز قطعی این میدان نابرابر است.با این حال حماس با دیگر اعلام کرد که بدون توقف جنگ علیه غزه، مذاکرات بر سر تبادل اسرا محلی از اعراب نخواهد داشت. 

نماینده دائم ایران در سازمان ملل:جنگ مقاومت و اسرائیل ادامه خواهد داشت
امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل برخلاف وزیر خارجه و دیگر مقامات: اصرار ایران بر آتش بس فوری و پایدار به معنای پایان دادن به بمبارانها و کشتار غیر نظامیان در غزه است. جنگ مقاومت و اسرائیل تا پایان اشغالگری ادامه خواهد داشت اما عرصه این جنگ نباید به غیر نظامیان کشیده شود. قدرت نظامی مقاومت فلسطین نه برای فروپاشی و حذف اسرائیل بلکه برای جلوگیری از گسترش اشغالگری و وادار سازی این رژیم به تخلیه مناطق اشغالی است.
به گزارش ایرنا، دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در گفتگو با نشریه آمریکایی نیوزویک با هشدار درباره حمایت دولت جو بایدن از کابینه رژیم اسرائیل افزود: اسرائیل برای آمریکا بسیار پرهزینه شده است؛ هزینه مادی سیاسی و بالاتر از همه، اخلاقی و اعتباری در افکار عمومی جهان.اصرار ایران بر آتش بس فوری و پایدار به معنای پایان دادن به بمباران‌ها و کشتار غیر نظامیان در غزه است. شکل گیری حماس و جهاد سلامی برگرفته از تاثیر حرکت اسلامی انقلاب ایران بود که این خودباوری در آنها ایجاد شد که می توانند در مقابل اشغالگر بایستند و پیروز شوند. تجربه تلخ شکست دولتهای عربی در جنگهای ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷، ۱۹۷۳ و ۱۹۸۲ روحیه یاس را بر کشورهای عربی غالب کرده بود که دیگر قدرت جنگیدن با اسرائیل را ندارند.رژیمی را که دارای سلاح هسته ای است و در زمره قدرتهای برتر ارتش های دنیا است، نمی توان با حرکت نظامی دچار فروپاشی کرد. فروپاشی اسرائیل از درون محقق خواهد شد و نه از طریق نظامی و در آن صورت توان نظامی این رژیم نیز کارایی نخواهد داشت ( نمی تواند مانع فروپاشی شود).معتقدیم بحران فلسطین راه حل نظامی ندارد راه آن پایان دادن به اشغالگری است و پایبندی به اصل حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین است. 

نظر شما