شناسهٔ خبر: 66219039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

پیام وزیر جهادکشاورزی به مناسبت «روز ملی گندم و نان»

صاحب‌خبر -
وزیر جهادکشاورزی روز ملی گندم و نان را پاس‌داشت تلاش گندم‌کاران و کشاورزان وطن برای تامین پایدار سفره هم‌وطن دانست و بر ادامه مسیر خود‌اتکایی تا رسیدن به خودکفایی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در پیامی دانه راهبردی گندم و امنیت غذایی را اهرم موازنه قوا در روابط بین‌الملل عنوان کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
روز ملی گندم و نان گرامیداشت تلاشی است از مزرعه تا سفره؛ این مسیر به زحمت کشاورز و رنج رویش دانه و کشت محصول با توکل به خداوند و شکر برای نزول باران رحمت تا عمل‌آوری نانی که بر سر سفره هم‌وطن می‌نشیند؛ نشان‌دار شده است.
گندم؛ محصول زراعی راهبردی با نقش تعیین کننده در امنیت غذایی کشورها، مهره اصلی شطرنج اقتدار غذایی دولت‌ها و اهرم موازنه قوا در تعاملات بین‌المللی است.
ایران، سرزمین گندم‌زارها از سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، فارس،خوزستان و آذربایجان، دشت مغان، خراسان، گلستان و مرکز است و این کمربند طلایی، فلات زرخیز را با تار و پود خوشه‌های گندم درهم تنیده است.
دولت جمهوری اسلامی ایران با شناسایی ظرفیت عظیم کشور در تولید این محصول از دو سال قبل با اولویت تولید محصولات اساسی کشاورزی، اقدامات حمایتی خود را برای تولید پایدار گندم به کار گرفته است و با خرید تضمینی ده و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان سراسر کشور قدم در راه خودکفایی گذاشته است.
اینجانب در گرامیداشت 31 فروردین به مناسبت روز ملی گندم و نان از همه گندم‌کاران، کشاورزان و بهره برداران عرصه تلاش برای استقلال غذایی تقدیر و تشکر می‌کنم.
محمدعلی نیکبخت
وزیر جهادکشاورزی

نظر شما