شناسهٔ خبر: 66219953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

اگر جنگ جهانی سوم شروع شود، کدام کشورها امن هستند؟

صاحب‌خبر -

با بالا گرفتن اخبار شروع جنگ جهانی سوم، این سوال مطرح می‌شود که کدام کشورها در صورت وقوع جنگ امن هستند؟ با امن ترین کشورهای جهان آشنا شوید.

جنگ همواره خانمان‌سوز بوده و نمی‌توان کسی را یافت که از کشت و کشتار خوشحال شود که اگر چنین فردی وجود داشته باشد، خوی وحشی‌گری دارد و نباید او را انسان نامید. خاورمیانه تا به امروز جنگ‌های بسیاری به خود دیده که تازه‌ترین آن نبرد میان فلسطین با اسرائیل است.

امن ترین کشورها بعد از شروع جنگ جهانی سوم

ایران به‌عنوان قدرت برتر منطقه پس از گردن‌کشی‌های رژیم صهیونیستی و ترور چند تن از سرداران سپاه، تصمیم گرفت در شامگاه 25 فروردین ماه 1403 شمسی پاسخی کوبنده و دردناک به آنها بدهد و با ارسال صدها پهپاد شاهد 136 و پرتاب موشک‌های کروز و بالستیک زهر چشم از رژیم غاصب بگیرد.

تا پیش از حمله مستقیم ایران از خاک خود به اسرائیل، خاورمیانه نسبتا آرام بود؛ اما هم‌اینک شاهد تهدیدهای طرفین درگیر جنگ هستیم و آرامش نسبی منطقه به خطر افتاده و هر آن بیم آن می‌رود که جنگ جهانی سوم آغاز شود. حمایت‌های علنی غرب و اروپا از صهیونیست‌ها و طرفدارای‌های روسیه و چین از کشورمان نشان می‌دهد که ائتلاف گسترده‌ای در حال شکل‌گیری است و تنها یک حرکت اشتباه کافی است تا جهان به آینده‌ای نامعلوم دچار شود.

بسیاری از مردم نگران آغاز جنگ جهانی سوم هستند و مدام درباره آن صحبت می‌کنند. یکی از سوالات مهمی که در این مقطع زمانی باید به آن پاسخ داد این است: در صورت وقوع سومین جنگ جهانی، کدام کشورهای دنیا امن هستند و از خطر آتش دشمن به دور خواهند بود؟ در مطلب پیش رو به معرفی امن ترین کشورهای جهان برای پناه گرفتن می‌پردازیم.

1. تووالو

توالوو توالوو

حتما نام این منطقه برایتان ناآشناست؛ چرا که در دل اقیانوس آرام قرار گرفته و قبلا با نام جزایر الیس شناخته می‌شد. تووالو جایی بین هاوایی و استرالیا واقع شده و تنها 11 هزار نفر جمعیت دارد.

آمار جمعیتی این منطقه نشان می‌دهد که زیرساخت‌های بسیار محدودی در قیاس با کشورهای غربی دارد. متاسفانه منابع طبیعی در این جزیره بسیار کم است و اگر روزی جنگ جهانی سوم شروع شود، باید آخرین گزینه برای پناه گرفتن باشد!

2. سوئیس

سوئیس سوئیس

یکی از کشورهای صلح‌طلب و بی‌طرف که سابقه طولانی در دوری و اجتناب از هرگونه درگیری بین المللی دارد، سوئیس است. این کشور اروپایی از سال 1815 میلادی تا به امروز وارد هیچ جنگی نشده و همواره پرچم صلح را بر فراز این کشور می‌توان مشاهده کرد.

دو سده است که سوئیس به‌علت موضع‌گیری‌های قاطع خود در حوزه سیاست‌های بین المللی، مشهور شده و از آنجایی که به‌وسیله مناطق کوهستانی محاصره شده و محصور در خشکی است و پناهگاه‌های هسته‌ای متعدد دارد، گزینه‌ای جذاب برای پناه گرفتن خواهد بود.

3. آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی آفریقای جنوبی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده آفریقای جنوبی را به این فهرست راه دهیم، منابع غذایی متعدد، مقادیر زیاد زمین حاصل‌خیز و آب شیرین است. در صورتی که آتش جنگ جهانی سوم شعله‌ور شود، می‌توان به این کشور پناه برد و زیرساخت‌های مدرن آن پذیرای شما برای ادامه حیات خواهند بود.

4. نیوزلند

نیوزلند نیوزلند

در فهرست صلح طلب ترین کشورهای جهان می‌توان نیوزلند را دید که در جایگاه دوم ایستاده است. این کشور جذاب به‌خاطر موضع‌گیری‌های غیرحزبی خود مدت‌هاست درگیر هیچ جنگی نشده است. مناطق کوهستانی این منطقه سلامت شهروندان را به‌خوبی تضمین می‌کند.

5. اندونزی

اندونزی اندونزی

همچون سایر کشورهایی که تا اینجا نام بردیم، اندونزی سیاست‌های بی‌طرفانه‌ای در قبال سایر کشورها دارد. احمد سوکارنو به‌عنوان اولین رئیس جمهور این کشور در سال 1948 میلادی اصطلاح آزاد و فعال را با اشاره با همین سیاست‌ها ابداع کرد. در واقع دولت این کشور به‌صورت مستقل عمل کرده و تمام دغدغه آنها صلح جهانی است.

6. ایسلند

ایسلند ایسلند

از جمله صلح‌آمیزترین کشورهای جهان می‌توان به ایسلند اشاره کرد که دستاوردهای مهمی داشته است. یکی از مزایای ایسلند هنگام شروع جنگ جهانی سوم، دورافتاده بودن آن است. وجود منابع دریایی و انرژی‌های تجدیدپذیر، نیاز به وابستگی را رفع می‌کند و این مکان را تبدیل به بهشتی در موقع آغاز جهنم خواهد کرد.

7. گرینلند

گرینلند گرینلند

جزیره گرینلند متعلق به کشور دانمارک بوده و بزرگترین جزیره جهان است. دورافتاده و کوهستانی بودن، دو ویژگی مهم این منطقه به‌حساب می‌آیند. گرینلند از نظر سیاسی بی‌طرف است و به همین دلیل مکانی آرام برای پناه گرفتن از جنگ محسوب می‌شود. جمعیت این جزیره تنها 56 هزار نفر بوده و به همین دلیل ابرقدرت‌های جهان عملا کاری با آن ندارند.

8. فیجی

فیجی فیجی

یکی از بهترین مناطق برای پناه گرفتن از جنگ جهانی سوم، فیجی است. این کشور دورافتاده، جزیره‌ای واقع در جنوب غربی اقیانوس آرام است که فاصله‌اش با نزدیک‌ترین کشور به آن حدود 4350 کیلومتر خواهد بود.

ارتش 6 هزار نفری فیجی هیچ‌گونه استراتژی نظامی ندارد و صلح مهم‌ترین کلمه‌ای است که مردمان آن می‌شناسند. قسمت عمده این کشور توسط جنگل‌های انبوه پوشیده شده و منابع فراوانی از مواد معدنی و ماهی دارد.

9. شیلی

شیلی شیلی

شیلی یکی از طولانی‌ترین خطوط ساحلی جهان را داراست که حدود 6435 کیلومتر امتداد دارد. این خط ساحلی کل فاصله مسکو تا مادرید را پوشش می‌دهد. شیلی نظیر کشور همسایه خود، آرژانتین، انواع و اقسام منابع طبیعی را دارد.

شیلی یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی است و اگرچه ممکن است در آنجا احساس انزوا و تنهایی کنید، ولی زیرساخت‌های قوی و سطح دسترسی به فناوری‌های مدرن آن بالاست و نقطه امنی برای پناه بردن از شر جنگ به‌حساب می‌آید.

10. بوتان

بوتان بوتان

پس از این‌که در سال 1971 میلادی بوتان به سازمان ملل پیوست، بی‌طرفی خود را در قبال هرگونه درگیری بین‌المللی اعلام کرد. با این اوصاف بوتان جزو صلح‌آمیزترین کشورهای جهان است.

خوشبختانه این منطقه توسط خشکی محاصره شده و مناطق کوهستانی فراوانی دارد. بنابراین بوتان در شرایط اضطراری و جنگ یکی از امن ترین کشورهای دنیا خواهد بود و می‌توان روی آن حساب باز کرد.

11. آرژانتین

آرژانتین آرژانتین

البته که آمریکای جنوبی هم طعم جنگ را چشیده، ولی باز هم میزان درگیری‌های بین المللی آن بسیار کم است. می‌توان با قطعیت گفت که اگر جهان درگیر یک جنگ هسته‌ای شود، بهترین مکان برای زنده ماندن به‌حساب می‌آید.

مطالعات دانشمندان به این نتیجه ختم شده که اگر کشورهای دارای بمب هسته‌ای از 110 کلاهک استفاده کنند، دود حاصل از آنها نور خورشید را مسدود می‌کند و در نهایت منجر به قحطی خواهد شد. آرژانتین به‌عنوان یکی از کشورهای دارای کشاورزی مقاوم نظیر گندم بهترین مکان است.

12. قطب جنوب

قطب جنوب قطب جنوب

آخرین مورد که معرفی خواهیم کرد، یک کشور نه، بلکه یک قاره است. احتمال این‌که قطب جنوب با آن مناظر زیبا و زمین‌های یخی خود درگیر جنگ جهانی سوم شود، نزدیک به صفر است.

بیشتر بخوانید:
پوشش لحظه به لحظه حمله ایران به اسرائیل ایران در حمله به اسرائیل از کدام موشک و پهپادها استفاده کرد + ویدیو رسانه‌های خارجی: سقوط موشک ها، ایران را قوی‌تر می‌کند!

برچسب‌ها:

نظر شما