شناسهٔ خبر: 66220553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی لرستان:

۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد

خرم‌آباد - مدیرکل دامپزشکی لرستان از صادرات ۷۵ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و ۲۰ تن‌ ماهی زنده قزل‌آلا از مبدأ این استان به خارج از کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه توسعه صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان را در دستور کار داریم، اظهار داشت: در یک‌ماهه اول سال جاری ۷۵ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و ۲۰ تن‌ماهی زنده قزل‌آلا از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات یک‌ماهه اول سال جاری، اظهار کرد: فروردین‌ماه سال جاری ۲۴۱ هزار کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام، ۷۵ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و ۲۰ تن‌ماهی زنده قزل‌آلا از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزایش صادرات و تقویت صادرات برای حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی در استان را از اهداف دامپزشکی عنوان کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه در لرستان شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی فراهم شده است، به دنبال توسعه صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان هستیم.

زبردست، گفت: در حال حاضر ۹ واحد تکثیر، ۳۷۹ واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و ۲۸ مرکز پرورش ماهیان گرم آبی در استان فعال است.

نظر شما