شناسهٔ خبر: 66221046 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

گزارشی از فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی به روایت آمار

بیست و چهارمین گردهمایی اعضا و دهمین دوره انتخابات هیئت مدیر و بازرسان مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی در بیست و چهارمین گردهمایی اعضا و دهمین دوره انتخابات هیئت مدیر و بازرسان مجمع عالی حکمت ضمن تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه (ع) بقیع و تبریک پیروزی‌های غیور مردان سپاه اسلام در برابر رژیم سفاک و خونخوار صهیونیستی، به بیست و چهارمین گردهمایی اعضا و دهمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان اشاره نمود و ابراز داشت: جلسات گروههای علمی ثقل فعالیتهای مجمع است که هم اکنون ۱۵ گروه علمی در مجمع عالی حکمت اسلامی فعالیت دارد و در طی دو سال فعالیت نهمین دوره هیئت مدیره، ۲۵۷ جلسه علمی برگزار شده است.

وی با بیان این که در سال گذشته ۱۳۳۳ نفر به صورت حضوری و مجازی در جلسات گروه های علمی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این مدت ۶ پروژه تحقیقاتی در جریان بوده و در حوزه نشر ۱۶ کتاب چاپ اول و ۱۲ عنوان بازنشر، شده است.

خراسانی ضمن اشاره به ظرفیت انتشارات مجمع عالی حکمت اسلامی و فعالیت شورای کتاب این مجموعه، به تبیین فرایند پذیرش، تصویب و چاپ آثار علمی اشاره نمود و ابراز داشت: در این دو سال انتشارات افتخار علمی کسب از جمله کتاب “انسان متعالی در فلسفه سیاسی” نوشته حجت الاسلام دکتر مهدی امیدی شایسته تقدیر و کتاب “تجرد نفس از دیدگاه آقا مجتبی قزوینی و آیت الله جوادی آملی، نوشته حجت الاسلام علی قدردان قراملکی” شایسته تحسین شد. همچنین مقاله حجت الاسلام شاکرین با موضوع “بررسی و نقد خوانش الحادی داوکینز از نظریه تکامل” در جشنواره مقالات حوزه، برگزیده شد.

محمدباقر خراسانی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ از ۱۷۵ نفر درخواست مصاحبه برای تدریس علوم عقلی، ۸۶ استاد موفق شدند تاییدات علمی را اخذ و به مجموعه اساتید علوم عقلی اضافه شوند.

وی ابراز داشت: در کنار فعالیت چهار شعبه خراسان، آذربایجان، فارس و اصفهان، دو دفتر ملایر و کرمانشاه در حال فعالیت هستند و در این مدت ۲۶ نفر به اعضای پیوسته مجمع اضافه شده و ان شاءالله از سال ۱۴۰۳ هر شش ماه فراخوان پذیرش اعضای پیوسته مجمع اعلان خواهد شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گزارشی از فرایند برگزاری کنگره علامه طباطبایی(ره) ارائه و با بیان اینکه فعالیتهای علمی این کنگره در اوج کرونا دنبال شد، اظهار داشت: فراخوان کنگره مبتنی بر شش محور و شش کمیته علمی تشکیل و ۳۵۹ چکیده و ۲۳۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال و ۸۷۸ ارزیابی صورت گرفت.

وی به برگزاری پیش نشستهای علمی کنگره علامه طباطبایی(ره) در بازشناسی ابعاد علمی و شخصیتی علامه اشاره نمود و اظهار داشت: موفق شدیم ۱۴۳ پیش نشست داخلی و ۹پیش نشست خارجی در ۳ کشور برگزار شود. ۱۴۳ پیش نشست داخلی را در ۲۱ استان و ۴۰ شهرستان و در ۱۱۶ مرکز علمی برگزار کردیم.

خراسانی با بیان این که ۵۳ درصد پیش نشست ها از سوی حوزههای علمیه خواهران و ۲۵ درصد توسط حوزههای علمیه برادران برگزار شد، یادآور شد: پیش نشستهای بین المللی کنگره علامه طباطبایی(ره) در سه کشور عراق، ترکیه و هندوستان برگزار شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در پایان گزارشی از برنامه تبریز و مراسم اختتامیه در دانشگاه الزهرا تهران ارائه کرد و ابراز داشت: دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی انرژی مضاعفی را به دست اندرکاران کنگره منتقل کرد و تصویب شد تا جایزه جهانی حکمت با نشان علامه طباطبایی مبتنی بر فعالیت دبیرخانه دائمی کنگره علامه طباطبایی(ره) در فرایند عملیاتی سازی قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما