شناسهٔ خبر: 66368402 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این گوشی جدید و ارزان چینی احتمالا به زودی راهی ایران شود

صاحب‌خبر -

گوشی چینی جدید و ارزان قیمت کمپانی TCL قابلیت‌های فنی فراوان و کیفیت بسیار ایده‌آلی را با قیمت تنها 160 دلار به مشتریان ارائه می‌کند. با یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی سال 2024 بیشتر آشنا شوید!

زمان زیادی تا عرضه گوشی چینی TCL 50 XL 5G به بازار باقی نمانده؛ محصولی که با توجه به قیمت استثنایی 160 دلاری قابلیت‌های قابل توجهی داشته و می‌تواند به یک ستاره جدید در آسمان گوشی‌های ارزان قیمت و کارآمد تبدیل شود. این محصول همانند دیگر اعضای خانواده TCL 50 یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های بازار است که صفحه نمایش با نرخ 120 هرتز و NFC را به کاربران ارائه کرده و بسیاری ویژگی‌های دیگر مثل اندروید 14، حافظه داخلی 128 گیگ و باتری 5010 میلی آمپر ساعتی را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. علاوه بر این، صفحه نمایش 6.78 اینچی این دستگاه با رزولوشن 1080p نیز قابلیت جذاب و فوق‌العاده دیگری است که می‌تواند آن را به یکی از جذاب‌ترین گوشی های ارزان چینی بازار کشورمان تبدیل کند.

صفحه نمایش تی سی ال 50 ایکس ال صفحه نمایش تی سی ال 50 ایکس ال

TCL همچنین وعده داده که حداقل یک نسخه بعدی از اندروید را نیز برای این گوشی عرضه کرده و تا دو سال نیز تمامی بروزرسانی‌های امنیتی را برای آن منتشر نماید. البته ممکن است تنها یک سال پشتیبانی نرم افزاری اندکی از جذابیت این گوشی بکاهد؛ اما در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی دیگر مشخصاتی بپردازیم که می‌توانند تی سی ال 50 ایکس ال 5G را به یکی از برترین گوشی‌های اقتصادی امسال تبدیل کنند.

دوربین گوشی ارزان چینی TCL و عملکرد قابل قبول آن!

نامگذاری XL در اسم گوشی چینی تی سی ال طبیعتا به اندازه بزرگ آن اشاره دارد. با این وجود آنچه واقعا در این گوشی بزرگ به نظر می‌رسد، ماژول دوربین دایره‌ای آن است که ظاهری شبیه به پرچمداران وان پلاس به این گوشی بخشیده است. این ماژول دوربین سه‌گانه بوده و از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک حسگر عمق 2 مگاپیکسلی بهره می‌برد. از سوی دیگر، دوربین سلفی این گوشی هم رزولوشنی 8 مگاپیکسلی دارد.

گوشی ارزان چینی گوشی ارزان چینی

همان‌طور که در تصویر زیر پیداست، کیفیت دوربین اصلی این گوشی قابل قبول به نظر می‌رسد. البته برای دست یافتن به دید جامع در خصوص عملکرد دوربین لازم است تست‌های بیشتری انجام شود؛ اما بازخورد اولیه از تصاویر حاکی از رنگ‌بندی مناسب آن‌هاست. در این تصویر، چمن‌ها به‌خوبی قابل تشخیص بوده و سایه‌های مختلف رنگ سبز آن نیز به‌طور واضح از یکدیگر تفکیک شده‌اند. با این وجود با دقت بیشتر می‌توان متوجه ظاهر محو برخی تکه‌های چمن و ادغام آن‌ها با یکدیگر شد.

 

از سوی دیگر، تصاویر سلفی ثبت شده با این گوشی چینی ارزان قیمت نیز کیفیت قابل قبولی دارند؛ هرچند که با مقایسه آن‌ها با برخی گوشی‌های گران‌تر می‌توان متوجه بلورها در نقاط مختلفی از تصویر شد. با این وجود اگر قصد برقراری تماس‌های تصویری با این گوشی TCL را دارید می‌توانید به‌طور کامل روی این دوربین حساب کنید. از سوی دیگر، برآمدگی بزرگ دوربین پشت این گوشی همچنین امکان ثبت تصاویر سلفی با دوربین اصلی را نیز فراهم می‌کند. دوربین اصلی، همان‌طور که در تصویر زیر پیداست، جزئیات بسیار بهتری را ثبت کرده و رنگ‌بندی مناسب‌تری را در مقایسه با دوربین سلفی ارائه می‌دهد.

تی سی ال 50 ایکس ال تی سی ال 50 ایکس ال
دوربین اصلی TCL 50 XL 5G
گوشی ارزان چینی گوشی ارزان چینی
دوربین سلفی TCL 50 XL 5G


طراحی، مشخصات و قابلیت‌های TCL 50 XL 5G

قاب پشتی گوشی جدید و خوش‌قیمت تی سی ای از پلاستیک تشکیل شده و بافت‌های حاضر در آن به‌خوبی قابل تشخیص هستند. ممکن است در نگاه اول جنس این قاب و حس در دست گرفتن آن شبیه به چرم مصنوعی به نظر برسد. با این وجود با اندکی دقت می‌توان متوجه تفاوت‌های بزرگ این دو جنس شد!

صفحه نمایش 6.78 اینچی گوشی جدید تی سی ال بهترین ویژگی آن به شمار می‌رود. رزولوشن و نرخ رفرش بالای این صفحه نمایش باعث شده که جزئیات تصاویر به‌خوبی ثبت شده و طرح‌های شفافی روی آن نقش ببندند. تی سی ال همچنین فناوری NxtVision HDR را هم در صفحه نمایش این گوشی تعبیه کرده که باعث افزایش اشباع رنگ حین تماشای ویدیو یا انجام بازی‌ها خواهد شد. از سوی دیگر، تی سی ای 50 ایکس ال همچنین از اسپیکرهای دوگانه نیز بهره می‌برد که بر خلاف ظاهرشان کیفیت صدای قابل قبولی داشته و ضمن ارائه تفکیک صدای دقیق، در تماشای موزیک و ویدیو نیز صدای بلندی ارائه می‌دهند. علاوه بر این، همانند سایر گوشی‌های چینی این رده قیمتی، جک هدفون نیز در این گوشی تعبیه شده که خبر خوبی برای علاقمندان به هدفون‌های سیمی به شمار می‌رود.

صفحه نمایش TCL 50 XL صفحه نمایش TCL 50 XL

گوشی جدید و ارزان قیمت چینی مورد بحث امروز از تراشه دایمنسیتی 6100 پلاس مدیاتک بهره می‌برد و 6 گیگ رم دارد. با وجود آن که این میزان حافظه برای مالتی تسکینگ کافی به نظر می‌رسد، اما TCL 50 XL با بهره بردن از قابلیت ارتقای رم قادر است حافظه داخلی را به رم مجازی تبدیل کرده و 6 گیگابایت رم اضافی نیز برای خود رزرو کند. از سوی دیگر، با وجود آن که این گوشی تنها در ظرفیت 128 گیگابایتی روانه بازار شده؛ اما به لطف تجهیز به درگاه کارت حافظه می‌توان حافظه آن را تا دو ترابایت دیگر هم افزایش داد.

بررسی‌هایی که وبسایت CNET روی عملکرد این گوشی انجام داده، حاکی از کارکردن قابل قبول آن در اجرای همزمان اپلیکیشن‌های مختلف و بازی‌هاست. البته ارتقای سطح گرافیک بازی‌ها از Low به Medium طبیعتا باعث افت عملکرد دستگاه خواهد شد؛ اما جابجا شدن میان بازی‌ها و برنامه‌ها در این گوشی به‌صورت آنی و با حداقل تاخیر انجام می‌شود. از سوی دیگر، علاقمندان به تماشای محتوای ویدیویی در یوتیوب و سایر سرویس‌ها نیز می‌توانند از نرخ رفرش 120 هرتزی صفحه نمایش این دستگاه نهایت لذت را ببرند.

گوشی ارزان چینی گوشی ارزان چینی

علاوه بر این، NFC هم یکی دیگر از کلیدی‌ترین قابلیت‌های این گوشی ارزان قیمت جدید چینی به شمار می‌رود که هرچند در کشور ما هنوز به کارکرد چندانی دست پیدا نکرده؛ اما پتانسیل آن را دارد که در آینده همراه خوبی برایتان باشد.

جمع‌بندی؛ تی سی ال 50 ایکس ال، یک گوشی ارزان چینی با پتانسیل‌های فراوان!

اگر قیمت گوشی TCL 50 XL را ندانید، احتمالا با توجه به مشخصات فنی، قیمتی حدود 250 دلار را برای آن تصور خواهید کرد! با این وجود تی سی ال توانسته با تنها 160 دلار قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای مثل صفحه نمایش 1080p با نرخ رفرش 120 هرتز، شش گیگ رم و NFC را برای این گوشی به ارمغان آورده و ارزش خرید فوق‌العاده بالایی به آن ببخشد.

گوشی ارزان چینی گوشی ارزان چینی

البته در مقایسه با سایر ویژگی‌های این گوشی، عملکرد دوربین و پشتیبانی نرم افزاری آن کمی ضعیف‌تر خواهند بود. با این وجود قیمت فوق‌العاده مناسب آن باعث می‌شود که به‌راحتی بتوان از این نواقص چشم‌پوشی کرد!

در گجت نیوز بخوانید:
سری جدید تلویزیون‌ های تی سی ال با قیمت رقابتی وارد بازار شدند نمایشگر کاغذی TCL؛ ایده جذابی که دوست داریم آن را در آیفون ۱۶ ببینیم

نظر شما