شناسهٔ خبر: 66434381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان سمنان | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان در دیدار با سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تسریع در اجرای پروژه فیبر نوری استان سمنان را تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در دیدار با محمد حمیدی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است و در برنامه توسعه 1403 استان قرار داشته است که با پیگیری های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت این پروژه در 5 شهر بزرگ استان در سال 1402 شروع به کار کرد.
حسن پور تصریح کرد: اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری در سال جدید، در حدی است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده است. که با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت صد برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: پروژه فیبر نوری باید با زمانبندی خوب اجرا شود و امیدواریم با کمک اپراتورها، فرمانداران و شهرداران در بازه زمانی کوتاه خدمات لازم ارایه شود. این پروژه یکی از خدمات زیربنایی دولت است که در ایجاد فرصت‌های اشتغال و خدمات‌رسانی حائز اهمیت است.
حسن پور در پایان با بیان اینکه از مزایای دیگر استفاده از فیبرنوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر استان است خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان، تا کنون، اجرای پروژه فیبرنوری در 5 شهر بزرگ استان در حال اجرا است .

نظر شما