شناسهٔ خبر: 66443176 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نماینده مجلس: حقوق معلمان در بسیاری از کشورهای پیشرفته بیشتر از پزشکان و فعالان حوزه صنعت است

صاحب‌خبر -

شفقنا- عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، حقوق یک معلم و استاد دانشگاه بیشتر از پزشکان یا افرادی است که در صنعت کار می‌کند، گفت: روز معلم صرفا نباید محدود به یک گرامیداشت و تبریک باشد و ما در مجلس تلاش کردیم قوانین مهمی را برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و معلم انجام دهیم که امیدواریم به خوبی اجرایی شود.

به گزارش شفقنا از خانه ملت، محمد مهدی زاهدی ضمن گرامیداشت روز معلم، عنوان کرد: مسیر پیشرفت واقعی کشور از آموزش، علم و فناوری عبور می‌کند و در حوزه آموزش نیز مهم‌ترین رکن معلم است. اگر به اهمیت و ارزش کار معلم پی نبریم یا فقط این موارد را در شعار بیان کنیم، کشور دچار چالش خواهد شد.

وی  تصریح کرد: روز معلم صرفا نباید محدود به یک گرامیداشت و تبریک باشد لذا در این راستا سعی کردیم تا جایی که ممکن است در کمیسیون اقدامات مهمی انجام دهیم که از جمله آن‌ها تصویب قانون رتبه بندی معلمان و افزایش بودجه آموزش و پرورش در بخش های مختلف از جمله تربیت بدنی، پژوهشی و نوسازی و تجهیز مدارس است، هرچند در اجرای رتبه بندی معلمان ضعف‌هایی وجود دارد که انتظار داریم این ضعف ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه کشور با محدودیت هایی مواجه است و نباید گلایه، افزود: اما در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، حقوق یک معلم و استاد دانشگاه بیشتر از پزشکان یا افرادی است که در صنعت کار می‌کند ما در برخی جاها در کشور حقوق های نجومی داریم اما برای معلم آن چیزی که باید در نظر گرفته نمی‌شود.

زاهدی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با جمعی از معلمان، عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی تأکید داشتند معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به مسائل برای دانش آموزان روشنگری داشته باشد.

وی با اشاره به حوادث رخ داده در غزه و برخورد با معترضان در دانشگاه های آمریکا، گفت: وقتی کمترین حادثه و برخوردی در دانشگاه های ما صورت می‌گرفت، رسانه های خارجی در بوق و کرنا می‌کردند اما امروز در برابر برخورد وحشیانه با استاد زن در دانشگاه آمریکا سکوت کردند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: لذا باید نسبت به تأمین معیشت و تکریم معلم برای فردی که قرار است نسبت به تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین اقدام کند، توجه لازم را داشته باشیم تا کشور در مسیر رشدی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند، قرار گیرد./

نظر شما