شناسهٔ خبر: 66445531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

اضافه‌کاری این کارمندان تغییر کرد

وزارت نیرو مبنای محاسبات اضافه کار پرسنل خود را تغییر و از ۱۹۲ ساعت در سال گذشته به ۲۲۰ ساعت از ابتدای امسال افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، برق نیوز نوشت: وزارت نیرو مبنای محاسبات اضافه کار پرسنل خود را تغییر داد. تا سال گذشته مبنای محاسبه اضافه کار پرسنل وزارت نیرو ۱۹۲ ساعت بوده که از ابتدای امسال به ۲۲۰ ساعت افزایش پیدا کرده است و همین موضوع موجب شده تا اضافه کار پرسنل وزارت نیرو حدودا ۱۵ درصد کمتر از مقدار پیش بینی شده باشد.

اجرای چهل و پنجمین مصوبه کمیته سرمایه انسانی وزارت نیرو مبنی بر اصلاح اضافه کار در شرایط کنونی موجب کوچکتر شدن سفره پرسنل صنعت برق بوده و اجرای این مصوبه با عنایت به افزایش کسر از ۱۹۱ به ۲۲۰ شده و مبلغ قابل توجهی از حقوق پرسنل را کسر خواهد کرد و در این شرایط افزایش سالیانه حقوق نیز مملوس نخواهد بود.

حقوق و مزایای کارکنان شاغل در وزارت نیرو به کمترین مقدار خود رسیده است و تقریبا از همه بخش‌های مختلفی که امکان حذف شدن داشته، کم کرده اند. تورم بالا و افزایش نرخ ارز از یک طرف و کاهش آیتم‌های انگیزشی حقوق پرسنل موجب شده تا موجی از نارضایتی‌ها در سال‌های اخیر شکل گیرد.

وزارت نیرو اقدام به اضافه کردن نیروهای جدید در خیلی از شرکت‌های توزیع یا برق منطقه‌ای نموده، اما اعتبار جدیدی به اعتبار قبلی اضافه نکرده و باید شرکت‌ها با همان بودجه قبلی حقوق افراد جدید را پرداخت نمایند و طبیعی است که همین عامل نیز بر کاهش حقوق جمعی تاثیر گذاشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما