شناسهٔ خبر: 66446044 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامیداشت روز معلّم در بوکان

ویژه برنامه گرامیداشت روز معلّم با حضور جمعی از مسئولان و دبیران مدارس شهرستان بوکان در مدرسه شاهد این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

گرامیداشت روز معلّم در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ سخنرانی مسئولان ، اجرای برنامه‌های موسیقی و سرود و تجلیل از معلمان به پاس قدردانی از زحمات آنان با اهدای لوح ، از برنامه های این مراسم  بود.

فرماندار شهرستان بوکان ، در این مراسم ضمن تبریک هفته معلم و استاد، به مقام معلم در آئین اسلام اشاره کرد و گفت: خداوند بهترین مقام بعد از آفریدگار را به معلمی اختصاص داده است.

خشایار صنعتی افزود: جدای از متون ادبی و تاریخی، دین مبین اسلام نیز توجه ویژه‌ای به معلم داشته و به صورت مستمر یادآور شده که معلم یک شغل انسان ساز و هدایت گر است.

صنعتی اظهارکرد:  معلم می‌تواند به جامعه بشریت شکل دهد و دانش آموز و دانشجو می‌توانند پیش قراولان این تغییر مهم در مسیر تعالی باشند.

وی تصریح کرد؛ معلمان با فرهنگ سازی و انسان سازی خود، بازیگران اصلی در شکل گیری آینده جامعه هستند به گونه‌ای که کلید پیشرفت و توسعه و بالندگی یک جامعه بر دوش معلمان است، زیرا آنها با رسالت بزرگ خود توانسته اند بار سنگین هدایت جوامع مختلف بشری از ابتدا تاکنون را بر دوش بکشند.

فرماندار شهرستان بوکان افزود: معلم با تعلیم و نشرِ علم، انسانها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می‏دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسانها ثبت می‌‏کند و ندای فطرت را در فضای عالم طنین‌‏انداز می‏‌گرداند.

صنعتی، با اشاره به جایگاه و رسالت معلم بر لزوم تبیین و تفسیر بیانات رهبری درباره معلمان تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش زیرساخت کشور را می‌سازد و برای دستیابی به توسعه متوازن باید به آموزش و پرورش توانمند با معلمان اندیشمند توجه ویژه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان بوکان در ادامه افزود: معلمان قشر خستگی ناپذیر، دلسوز، پرتلاش و مایه افتخار جامعه هستند و از معلمان به عنوان قشری فرهیخته و امانت‌دار آینده سازان کشور برای فردایی بهتر یاد می شود، مردان و زنانی که با تعلیم و تربیت فرزندان برومند میهن اسلامیمان، آنان را برای حضور درجامعه و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور آماده می‌سازند.

نظر شما