شناسهٔ خبر: 66446283 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به بهانه روز معلم؛

کار زیبای معلم نیکوکار سردشتی در کنار تدریس در آموزشگاههای غیردولتی

وقتی واژه معلم را می شنویم، کلماتی همچون آموزش و تعلیم و تعلم به ذهن متبادر می شود اما کم نیستند آموزگارانی که برای آنها تدریس، تمام داستان معلمی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد ؛ معلم خوشنام سردشتی با بیش از 20 سال سابقه، نمونه ای است از افرادی که نه تنها به کیفیت آموزش اهمیت می دهد بلکه به کسانی که از نزدیک با او آشنا هستند، درس معنویت و انساندوستی داده است.

آقای عباسی با 21 سال سابقه تدریس شیمی در شهرستان سردشت، در کنار تدریس در آموزشگاههای غیردولتی، دستی هم در کار خیر دارد.

آوات عباسی می گوید: از اول مهر ماه این موضوع را رسانه ای کردم که دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم و پشت کنکوری ها می توانند از کلاسهای شیمی به صورت رایگان استفاده کنند.

عباسی افزود: به نحو احسن از این اقدام استقبال شد و الان هم انتظار داریم با توجه به برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری درخرداد ماه، دانش آموزان درمدت باقیمانده در اردیبهشت و خرداد از این کلاسها استفاده کنند.

دانش آموزان هم با رضایت از این معلم نیکوکار می گویند، وقتی به کلاس آمدم سطح آموزش ایشان خیلی بالا بود، یعنی هم کل مطالب را برای ما رمزگذاری می کند و هم مطالب را بسیار زیبا آموزش می دهد و علاوه بر این شهریه آموزشگاهها را نیز خود، پرداخت می کند.

دانش آموز دیگری می گوید: کاری که ایشان بدون هزینه برای دانش آموزان انجام می دهند رفتار خیلی خوبی است که ما می خواهیم از بقیه معلمان و آموزشگاههای دیگر هم مشاهده کنیم.

یکی دیگر از دانش آموزان معتقد است از آقای عباسی که رایگان به ما درس می دهد این رفتار را یاد گرفتم که بدون هیچ چشمداشتی، دانش آموزان شهرم را در استعدادی که دارم به بقیه هم یاد دهم تا در این استعداد، شکوفا شوند.

دانش آموز دیگری می گوید، من از ایشان بسیار سپاسگزارم چون اقدامشان هم مردمی است و هم به رشد علم در شهرستان ما کمک می کند.

این  اقدامی خداپسندانه با استقبال والدین هم مواجه شده است.

پدر یکی از دانش آموزان می گوید: همه می دانیم که اولیای دانش آموزان در شرایط اقتصادی مناسبی نیستند، این کار بسیار پسندیده است و خیلی هم از آن استقبال شده است.

یکی دیگر از والدین ابراز امیدواری می کند این اقدام، الگویی برای آینده سازان کشور باشد تا در هر شرایطی، فقط دیدگاه اقتصادی نداشته باشند بلکه از بعد اجتماعی هم بتوانند به فکر همنوعان خود باشند.

تأثیر معلم خوب گاهی تا پایان زندگی یک فرد باقی می ماند معلمانی که به غیر از درس تخصصی خود، درس زندگی و اخلاق و انسانیت می دهند.

<div id="video-display-embed-code_11065928"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4221979/11065928?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما