شناسهٔ خبر: 66446662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ارشاد استان:

مشکل اصلی اصحاب رسانه لرستان نداشتن پشتوانه مالی است

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نداشتن بخش غیر دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی در لرستان سبب ضعف عمده در حوزه پشتوانه مالی رسانه ها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اعظم روانشاد شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره بر بلندای حضور با محوریت آثار مربوط به انتخابات، در سالن همایش فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جامعه رسانه استان مسایل و مباحث خاص خود را دارند با این وجود دوشادوش دولت در بحث مطالبه گری در خط مقدم جبهه اطلاع رسانی قرار دارند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی یکی از عمده ترین مشکلات اصحاب رسانه لرستان است و مشکلات خانواده رسانه استان با بسیاری از استان‌های کشور متفاوت است.

روانشاد بیان کرد: استان‌های توسعه یافته‌ از لحاظ اقتصادی بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی فعالی دارند که اصحاب رسانه را حمایت می‌کنند و از یک پشتوانه قوی برخوردارند و بسیاری از مشکلات اهالی رسانه توسط بخش‌های غیر دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی حل و فصل می‌شود اما در لرستان با وجود ظرفیت‌های کمی و کیفی، رسانه‌ها با مسایل متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: در بخش دولتی بسیاری از ادارات استان مقید به رعایت قانون «م.الف» نیستند و آگهی‌های دولتی علی‌رغم ورود بازرسی استانداری و بازرسی کل استان و مکاتبات فراوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اداره ارسال نمی‌شوند و اصحاب رسانه از توزیع عادلانه بهره‌مند نیستند و مشکلات اقتصادی و پشتوانه مالی اصحاب رسانه را به شدت تضعیف کرده است.

وی عنوان کرد: از استاندار لرستان انتظار داریم ادارات لرستان را به رعایت قانون «م.الف» موظف نمایند تا رسانه‌ها از پشتوانه مالی و اقتصادی بهره‌مند شوند.

مشکل اصلی اصحاب رسانه لرستان نداشتن پشتوانه مالی است

جشنواره بر بلندای حضور با تکیه بر چهار اصل رهبری در انتخابات ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان طراحی شد و به اطلاع اصحاب رسانه استان رسید که ۴۷۰ اثر از ۷۳ رسانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و امروز ۵۰ نفر از اصحاب رسانه که به تولید اثر در این جشنواره پرداخته بودند توسط شورای اطلاع رسانی استان تقدیر و تجلیل شدند.

نظر شما