شناسهٔ خبر: 66447779 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت‌الاسلام محمدزاده در گفت‌وگو با تقریب:

قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است

امام جمعه چالدران گفت: بی‌تردید حق همیشه پیروز است و در ظاهر امر، قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های جهانی به ویژه دانشجویان از مردم مظلوم غزه اظهار داشت: هم‌اکنون حرکت‌های جهانی که در مجموعه‌های علمی و فرهنگی دنیا به ویژه در سطح آموزش‌ عالی آغاز شده، بیانگر این است که خوشبختانه دنیا به سمت آگاهی و بصیرت حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که مجموعه‌های علمی و فرهنگی متوجه تشخیص حق و باطل می‌شوند، این موضوع برگرفته از فطرت بشری بوده است و خدا فطرت را در نهاد انسان‌ها قرار داده که همواره طرفدار حق و مخالف باطل باشند.

امام جمعه چالدران گفت: خوشبختانه این مسئله از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تاکنون روز به روز این حقیقت و واقعیت را در سطح دنیا نشان می‌دهد و در حال حاضر تنها بحث مردم غزه نیست بحث تقابل حق و باطل است و در این مسئله حد و مرزی وجود ندارد.

وی بیان کرد: تمامی آگاهی جامعه براساس فطرت پاکی است که خداوند در وجود آنها قرار داده است و طرفداری از حق را برای خود وظیفه می‌دانند و حتی حرکتی که هم اکنون در خود کشورهای اروپایی و آمریکایی و در کل دنیا به صورت مردمی ایجاد و در مجموعه‌های دانشگاهی آغاز شده، امری فطری و بیانگر این است که هر اندازه استعمارگران، ظالمان و فتنه‌گران بخواهند سیاهی ایجاد کنند در مقابل فطرت پاک الهی نمی‌توانند مسئله‌ای به نفع خود به وجود آورند.

حجت الاسلام محمدزاده اظهار داشت: بی‌تردید حق همیشه پیروز است و در ظاهر امر قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است؛ بنابراین تمامی بشریت به ویژه ارگان‌های فرهنگی و آنهایی که دستی در مسائل اطلاع‌رسانی، فرهنگی و خبری دارند باید این حقیقت و واقعیت را به صورت واقع‌بینانه بنگرند و نگویند که این رویداد به صورت «اتفاقی» رخ داده چون بحث حق و باطل است.

وی تصریح کرد: باطل در مقابل حق از بین می‌رود و وعده الهی همین است و در این راستا در دنیا عقلانیت و بصیرت و  آگاهی به آن سطح می‌رسد که زمینه برای تشکیل حاکمیت جهانی اسلام با ظهور امام زمان(عج) فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما