شناسهٔ خبر: 66448069 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ادعای آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد

نیویورک – ایرنا- سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با تکرار ادعاهای ضد ایرانی واشنگتن و حمایت از اسرائیل ادعا کرد که عادی سازی روابط میان اسرائیل و همسایگان عرب آن ، ایجاد منافع ملموس در افق سیاسی برای مردم فلسطین بوده و همسایگان تل آویو از آن سود بسیاری خواهند برد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در امور سیاسی روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث پیرامون وتوی آمریکا بر درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شد، افزود: بایدن به صراحت گفته است که صلح پایدار در منطقه تنها از طریق راه کار دو کشوری با تضمین امنیت اسرائیل حاصل می شود.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: هیچ راه دیگری جز تضمین امنیت و آینده اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی دموکراتیک وجود ندارد. هیچ راهی جز تضمین زندگی با عزت و در آرامش فلسطینی‌ها در کشور خود وجود ندارد. همچنین، هیچ مسیر دیگری وجود ندارد که به ادغام منطقه ای بین اسرائیل و همه همسایگان عربش از جمله عربستان سعودی منجر شود.

رابرت وود بار دیگر با تروریستی خواندن حماس به دلیل عملیات طوفان الاقصی که هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به تلافی جنایات چند دهه رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین صورت گرفت، ادعا کرد: «ما مدت‌هاست که از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته‌ایم اصلاحات لازم را برای کمک به ایجاد آمادگی برای تشکیل کشور انجام دهد و توجه داشته باشیم که حماس - یک سازمان تروریستی - در حال حاضر در غزه، بخشی جدایی‌ناپذیر از دولت پیش‌بینی‌شده در این قطعنامه، قدرت و نفوذ خود را اعمال می‌کند. تمرکز اصلی سیاست واشنگتن قبل از حملات تروریستی حماس در ۷ اکتبر، ترویج عادی سازی روابط بین اسرائیل و همسایگان عرب آن و به عنوان یک عنصر حیاتی از عادی سازی روابط، ایجاد منافع ملموس در افق سیاسی برای مردم فلسطین بود.»

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: آمریکا معتقد بود که عادی سازی روابط، بادوام ترین مسیر برای پیشرفت، در شرایطی که بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها وضعیتی غیرقابل حل بود.

او ادعا کرد: حماس و حامیان ایرانی آن احتمالاً ترجیح می دهند که این تلاش به نتیجه نرسد، اما ما مصمم هستیم که آن را به پایان برسانیم. در واقع، ما بر این باوریم که این رویکرد می تواند اهداف فلسطین را به شکلی معنادار و پایدار به طور ملموس پیش ببرد.

معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل تصریح کرد: ما همچنین معتقدیم که با توجه به حمله بی‌سابقه و ظالمانه ایران به اسرائیل در ۱۲ آوریل، همسایگان اسرائیل از عادی‌سازی روابط سود زیادی خواهند برد.

رابرت وود ادامه داد: آمریکا متعهد به تشدید تعامل خود - با فلسطینی ها و سایر منطقه - نه تنها برای رسیدگی به بحران کنونی غزه، بلکه برای پیشبرد یک راه حل سیاسی است که مسیری را برای تشکیل کشور فلسطین و عضویت در سازمان ملل ایجاد می کند.

نظر شما