شناسهٔ خبر: 66448364 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با تحولات فلسطین

از پاسخ حزب الله به حملات صهیونیست‌ها تا بازداشت گسترده دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

حزب‌الله لبنان از تداوم حملات موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و پاسخ به حملات این رژیم خبر داد. این درحالی است که در آمریکا نیروهای پلیس بیش از 1500 دانشجو را که از فلسطین حمایت کرده بودند بازداشت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان این جنبش، ساختمانی در منطقه اشغالی «المطله» را هدف قرار دادند که به صورت مستقیم به هدف اصابت کرد.

حزب الله تأکید کرد که این حمله در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان و حمایت از مقاومت غزه صورت گرفت.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که رزمندگان این جنبش، ۲ ساختمان در «شتولا» را با موشک‌های هدایت شونده هدف قرار دادند که به صورت دقیق به هدف اصابت کرد.

در همین ارتباط رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک موشک ضد زره به یک خانه در شهرک صهیونیستی شتولا واقع در بخش غربی مرز شمال فلسطین اشغالی با لبنان اصابت کرده است.

 از پاسخ حزب الله به حملات صهیونیست‌ها تا بازداشت گسترده دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

۱۵ شهید در حمله‌های رژیم صهیونیستی

 منابع فلسطینی از شهادت شماری دیگر از فلسطینی‌ها در غزه بر اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که از صبح امروز تاکنون ۱۵ نفر بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه شهید شده‌اند که ۵ نفر از آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

منابع فلسطینی از بمباران منزلی در غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

توپخانه رژیم صهیونیستی نیز منطقه الدعوه در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را گلوله‌باران کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز منطقه المغراقه را در مرکز غزه بمباران کردند. شرق منطقه الزیتون در غزه نیز بمباران شد.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در النصیرات در مرکز غزه بمباران کردند.

از سوی دیگر گردان‌های قسام با خمپاره مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در نتساریم را هدف قرار دادند.

 از پاسخ حزب الله به حملات صهیونیست‌ها تا بازداشت گسترده دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که عملیات جدیدی را علیه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در نوار غزه به انجام رسانده است.

گردان‌های قدس تأکید کرد که مقر فرماندهی و کنترل ارتش رژیم صهیونیستی را در اطراف بیمارستان ترکیه‌ای «الصداقه» در خط پشتیبانی محور «نتساریم» هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز از حمله دوباره خود به محور نتساریم خبر داد. بر اساس اعلام گردان‌های قسام، مبارزان این گردان‌ها نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در محور نتساریم هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که محور شمال به جنوب نوار غزه که محل حضور نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی است در عملیات‌های متعدد خمپاره‌ای از سوی مبارازن گردان‌های قسام هدف قرار گرفته و این عملیات‌ها در روزهای اخیر افزایش یافته است.

همچنین این رسانه‌ها اعلام کردند که صبح امروز چندین موشکِ شلیک‌شده از سمت نوار غزه به نزدیک شهرک صهیونیست‌نشین «حولیت» در اطراف نوار غزه برخورد کرده است.

پیش از این نیز گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها نظامیان صهیونیست حاضر در محور «نتساریم» واقع در جنوب شهر غزه را با خمپاره سنگین هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این گردان‌های قسام تأکید کرد که در عملیاتی دیگر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در محور «نتساریم» با سامانه موشکی کوتاه برد «رجوم» هدف قرار داده است.

 از پاسخ حزب الله به حملات صهیونیست‌ها تا بازداشت گسترده دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

کلمبیا روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرد

گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که از فردا (پنجشنبه) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد.

رئیس جمهور کلمبیا روز چهارشنبه در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر، گفت که از فردا روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات این رژیم در غزه به طور کامل قطع خواهد شد.

پترو در میان تشویق جمعیتی که به مناسبت روز جهانی کارگر و در حمایت از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی دولت وی در کلمبیا، در پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمده و در میدان بولیوار در مرکز بوگوتا تجمع کرده بودند، تأکید کرد: اینجا در مقابل شما، رئیس جمهور دولت تغییر اعلام می‌کند که فردا روابط دیپلماتیک خود را با (رژیم) اسرائیل به طور کامل قطع می‌کنیم زیرا این رژیم و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن در غزه مرتکب نسل‌کشی شده‌اند.

رئیس جمهور کلمبیا پیش‌تر نیز رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید و اظهار کرده بود: اگر مجبور شویم که روابط با (رژیم) اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

 از پاسخ حزب الله به حملات صهیونیست‌ها تا بازداشت گسترده دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا اعلام کرد بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر در کمتر از ۱۵ روز از آغاز اعتراض‌های دانشجویان حامی فلسطین بازداشت شده‌اند.

در حالی که اعتراض‌های دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا ادامه دارد، تعداد زیادی از آنها بازداشت شده‌اند.

بر اساس بررسی‌های سی ان ان از دانشگاه و بیانیه‌های پلیس، بیش از ۴۰۰ معترض روز سه شنبه دستگیر شدند. از این تعداد، حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و دانشکده سیتی کالج نیویورک دستگیر شدند.

سی ان ان همچنین برآورد کرد که به طور گسترده‌تر، بیش از ۱۵۰۰ نفر از ۱۸ آوریل در محوطه‌های دانشکده‌ها و دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

 رئیس گشت پلیس نیویورک در پی یورش شب گذشته به دانشجویان در دانشگاه‌های نیویورک به ویژه دانشگاه کلمبیا و برخورد خشونت‌آمیز با دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل اعلام کرد: حدود ۳۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک دستگیر شده‌اند.

مقامات و پلیس آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی پس از سرکوب اعتراضات دانشجویی به ویژه در دانشگاه کلمبیای نیویورک و یورش به این دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین با خشونت در نشستی خبری به دفاع از عملکرد خود پرداختند.

جان چل، رئیس گشت پلیس نیویورک در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه با حضور مقامات شهر نیویورک گفت: از حدود ۳۰۰ نفری که توسط افسران پلیس نیویورک در داخل و خارج از ساختمان دانشگاه کلمبیا دستگیر شدند، بیشتر بازداشت‌شدگان مربوط به دانشکده سیتی این دانشگاه بودند.

این مقام پلیس نیویورک گفت: ۲۸۲ نفر در رابطه با حمله به همیلتون هال دستگیر شده‌اند، از جمله ۱۷۳ نفر از دانشکده سیتی و ۱۰۹ نفر از دانشگاه کلمبیا.

او افزود که مقامات هنوز در حال تعیین تعداد دقیق دستگیرشدگان غیروابسته به هر دو دانشگاه هستند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پنجم اردیبهشت ماه، قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان و ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به تل آویو و کی یف را امضا کرد.

لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین، اسرائیل و تایوان پس از ماه‌ها تأخیر و اختلاف ابتدا در مجلس نمایندگان و سپس مجلس سنای این کشور به تصویب رسید و با امضای بایدن به قانون تبدیل شد.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور در باره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می سازد.

اینگونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش‌آفرینی، جنگ‌افروزی و نسل‌کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور، و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

 

انتهای پیام

نظر شما