شناسهٔ خبر: 66449069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مروری بر زندگی‌نامه شهید «رضا اسدی»

«رضا اسدی» در ۲۹ اسفند ۱۳۴۲ در تابع بخش صالح آباد متولد شد و سرانجام در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۶۹ در منطقه چنگوله به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام،‌ «رضا اسدی» فرزند غضبان در سال ۱۳۴۲ در خانواده مذهبی در منطقه سرنی از توابع صالح آباد چشم به دنیا گشود. 

وی پس از اتمام دوره ابتدایی در زادگاهش برای ادامه تحصیل به شهر ایلام رفت و تا مقطع سوم دبیرستان در مدرسه امیرکبیر رشته اقتصاد را دنبال کرد.

رضا که اعزام شود با مخالفت خانواده رو به رو شد، اما شرکت در جبهه‌های مقدس را بر درس و مدرسه ترجیح داد و به صف مجاهدان فی سبیل الله پیوست و در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ به جمع نیرو‌های نظامی پیوست.

اسدی در دوران خدمت در مرکز آموزشی نیرو زمینی سپاه دوره تعمیرات ادوات را گذراند در گردان‌های زرهی ادوات خدمت کرد که بسیاری از عملیات‌های آفندی حضور داشت و در عملیات فتح المبین در تاریخ سال ۱۳۶۱ عقب نشینی و بازگشایی معابر از زمین شرکت داشت.
به گفته بسیاری از رزمندگان آدمی بسیار صبور و شکیبا و خیلی خونسرد بود.

«رضا اسدی» سرانجام در تاریخ ۱۳ دی ماه سال ۱۳۶۹ در منطقه چنگوله و بر اثر برخورد با مین به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید در گلزار شهدای امامزاده علی صالح به خاک سپرده شد.

بخشی از وصیت‌نامه رضا اسدی:

خدایا اگر گل نیستم در گلستان زمین تو با گل‌هایی که ریشه در کوثر عشق دارند همسایه‌ام خدایا ریشه‌ام را به ریشه ساق و برگ‌هایشان پیوند بزن تا شاید رمز پاکی و صداقت را از آنان وام بگیرم و لایق گلستان شوم.

انتهای پیام/

نظر شما