شناسهٔ خبر: 66762925 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

انواع لوح تقدیر برای سفارش در مراسمات

صاحب‌خبر -

برای تشکر و قدردانی از زحمات یک فرد، هر چقدر هم که هدایای گران‌بهایی به او اهدا کنید، باز هم جای اهدای لوح تقدیر را نمی‌گیرد. لوح تقدیر یک هدیه با ارزش معنوی است. این هدیه به منظور تقدیر و تشکر از زحمات شخصی یا برای یادبود به او اهدا می‌شود. جالب است بدانید که دریافت چنین هدیه‌ای بر روی بهبود روحیات جمعی و فردی و افزایش انگیزه افراد تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد به سراغ سفارش لوح تقدیر می‌روند. البته اگر نمی‌خواهید به تنهایی یک لوح تقدیر به فردی اهدا کنید می‌توانید در کنار آن از یک تندیس حجمی زیبا هم بهره ببرید. در ادامه این مقاله درباره انواع لوح تقدیر برای سفارش در مراسمات صحبت می‌کنیم.

اهدای لوح تقدیر چه کاربردی دارد؟

کاربردهای لوح تقدیر بسیار متنوع و متفاوت است. با توجه به این که چه نوع لوح تقدیری انتخاب می‌کنید، ممکن است کاربری آن کاملاً متفاوت باشد. در ادامه این بخش به چهار دسته مهم از کاربری‌های لوح تقدیر می‌پردازیم.

  • لوح تقدیر برای قدردانی در شرکت:

در بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک اهدای لوح تقدیر به افراد مختلف بسیار رایج است. به خصوص در زمانی که یک فرد کار مهم یا زحمت خاصی را انجام می‌دهد. این لوح تقدیرها عموما یک متن خاص و جالب دارند که برای همیشه در یاد آن کارمند یا مدیر باقی می‌ماند. مهم نیست که فرد تلاشگر در چه سمتی باشد. چه مدیر باشد و چه کارمند ساده، برای قدردانی از زحماتش باید به او لوح تقدیر اهدا شود.

  • لوح تقدیر قدردانی در مدارس و دانشگاه:

برای معلمین و اساتید نمونه و کار کشته که عمر خود را در راه آموزش صرف کردند، اهدای یک لوح تقدیر از واجبات است. همچنین برای دانشجویان فارق‌التحصیل شده یا ممتاز و برتر کشوری می‌توان از اوح تقدیرهای خاص استفاده کرد. به همین ترتیب اهدای یک لوح تقدیر زیبا و ساده به دانش‌آموزان سخت‌کوش هم برای آن‌ها سبب افزایش انگیزه می‌شود. در دیدگاه کلی‌تر هم اهدای لوح تقدیر به هر یک از مدیران و معاونان مدارس برتر سطح استان یا کشور امری رایج است.

  • لوح تقدیر برای مسابقات ورزشی:

در برخی از موارد و موقعیت‌های ورزشی هم از لوح تقدیر استفاده می‌شود. به عنوان مثال زمانی که یک بازیکن از تیم ورزشی سابقش جدا می‌شود به او یک لوح تقدیر به منظور یادبود اهدا می‌گردد. چنین اگر نیاز باشد که از یک بازیکن ورزشی پیشکسوت قدردانی شود و تجلیل به عمل آید، می‌توان به او لوح تقدیر هدیه کرد. در برخی از موارد ممکن است به افرادی که به صورت تکی یا تیمی برنده مسابقه ورزشی خاصی می‌شوند، لوح تقدیر اهدا شود.

  • لوح تقدیر در جشنواره‌های علمی و هنری:

افزون بر این در جشنواره‌های علمی خاص مانند المپیادهای ملی یا جهانی لوح تقدیرهای بسیار ارزشمندی اهدا می‌شوند. همچنین اهدای لوح در بسیاری از جشنواره‌ها و فستیوال‌های هنری به هنرمندان برتر سال امری بسیار رایج است. برای مثال، هنرمندان، نقاشان، فیلم‌سازان، مجسمه‌سازان، موسیقی‌دانان و کارگردانان در فستیوال‌های هنری در کنار دریافت هدایا، لوح تقدیر هم اهدا می‌گردد.

انواع لوح تقدیر برای سفارش در مراسمات

برخی از انواع لوح تقدیر بر اساس متریال‌های به کار رفته در ساخت آن‌ها دسته‌بندی می‌شوند. در این بخش درباره انواع لوح تقدیر برای سفارش در مراسمات بر اساس متریال‌ اصلی آن می‌پردازیم.

  • لوح تقدیر چوبی:

لوح تقدیرهای چوبی دو نوع دارند. در اولین نوع آن‌ها متن لوح تقدیر روی سطح چوب حکاکی می‌شود. در نوع دوم لوح تقدیر کاغذی یا مقوایی داخل یک جعبه چوبی قرار می‌گیرد. این جعبه ممکن است حکاکی شده و منبت کاری شده باشد. استفاده از جعبه منبت کاری شده باعث ایجاد ظاهر ارزشمند و لوکس‌تر برای لوح تقدیرها می‌شود.

  • لوح تقدیر جیر:

در این نوع لوح تقدیرها، متن لوح، روی مقوا یا کاغذ نوشته می‌شود. سپس صفحه کاغذی یا مقوایی داخل یک جعبه جیر خاص و زیبا قرار می‌گیرد. این لوح تقدیر ها اغلب کادربندی فلزی جذابی دارند. لوح تقدیر جیر یکی از پرطرفدارترین انواع لوح تقدیر برای سفارش در مراسمات است. این لوح تقدیرها برای اهدا در مدارس و شرکت‌های کوچک رواج بیشتری دارند.

  • لوح تقدیر فلزی:

لوح تقدیرهای فلزی زیبایی ظاهری چشم‌گیری دارند. این وسایل کاربرد زیادی برای مراسم‌های خاص در سطح ملی دارند. به طور مثال برای تقدیر از آتشنشانان غیور و دلسوز، از این لوح تقدیر استفاده می‌شود. متن مخصوص این لوح تقدیر را روی ورق فلزی با کمک برش لیزری حک می‌کنند. عموما فلز مورد استفاده در این لوح تقدیرها از جنس برنج هستند. این فلز می توانند نقره‌ای و طلایی باشند.

  • لوح تقدیر پلکسی گلاس:

استفاده از متریال پلکسی گلاس برای ساختن لوح تقدیر خیلی رایج نیست اما طرفداران مخصوص به خود را دارد. پلکسی گلاس یک متریال مشابه شیشه است که نوع شفاف یا مات آن در بازار موجود است. لوح تقدیر پلکسی گلاس معمولاً از یک ورق پلکسی گلاس تشکیل می‌شود. سپس روی این تخته را یک برگه‌ای از جنس کاغذ یا فلز می‌چسباند. سپس نوشته‌ها را روی آن برگه می‌نویسند.

کدام انواع لوح تقدیر برای سفارش در مراسمات محبوب‌تر هستند؟

این که کدام یک از انواع لوح تقدیر برای سفارش در مراسمات پرطرفدارتر و پرفروش‌تر است، به دلیل سلیقه شخصی افراد است. دلیل خاص دیگری نمی‌توان برای آن متصور شد. لوح تقدیر چوبی بدون شک محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوع لوح تقدیر است. در مرحله بعدی از آن لوح تقدیر جیر قرار می‌گیرد. جیر به دلیل جنس نرم و بافت لطیفی که دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین قرار گرفتن صفحه لوح تقدیر در جعبه‌ای از جنس جیر سبب ماندگار شدن آن خواهد شد. لوح تقدیرهای پلکسی گلاس و فلزی کم طرفدارترین انواع لوح تقدیر هستند. با این وجود آن‌ها هم مخاطبین خاص خود را دارند. یعی نمی‌توان هیچگونه معایب خاصی را برای لوح تقدیرهای فلزی و پلکسی گلاس در نظر گرفت. در هر صورت اگر از هیچ نوع لوح تقدیری استفاده نکردید می‌توانید گزینه سفارش تندیس حجمی را مد نظر داشته باشید، تندیس نیز یکی از هدایای رایج است.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره نحوه ساخت و انواع مختلف لوح تقدیرها صحبت کردیم. بعد از آشنایی با این انواع لوح تقدیر می‌توانید به سراغ سفارش آن بروید. داشتن اطلاعات کلی سبب نتیجه‌گیری راحت‌تر و اتخاذ تصمیم بهتر خواهد شد. در نتیجه اگر شما به دنبال اهدای لوح تقدیر به شخص خاصی هستید، می‌توانید مسئولیت ساخت آن را بر عهده گروه تبلیغاتی تندیس نوآر بگذارید. کارشناسان مجرب ما در تمام دوره سفارش تا ساخت لوح تقدیر شما را یاری خواهند کرد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما