شناسهٔ خبر: 66786584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

رئیس مجلس ملی ترکیه در تماس تلفنی با قالیباف: رئیسی در طول دوره ریاست جمهوری روابط با ترکیه را رشد داد

رئیس مجلس ملی ترکیه در جریان تماس تلفنی با قالیباف ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی شهادت سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و سایر همراهان وی، گفت: جناب آقای رئیسی در طول دوره مسئولیت خود، روابط با ترکیه را رشد داد.

صاحب‌خبر -

رئیس مجلس ملی ترکیه در جریان تماس تلفنی با قالیباف ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی شهادت سیدابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و سایر همراهان وی، گفت: جناب آقای رئیسی در طول دوره مسئولیت خود، روابط با ترکیه را رشد داد.

نعمان کورتولموش رئیس مجلس ملی ترکیه امروز(سه ‌شنبه، اول خردادماه 1403) در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مراتب تسلیت و همدردی خود را به مناسبت شهادت رئیس جمهوری کشورمان، وزیر امورخارجه و دیگر همراهان ایشان در سانحه هوایی، ابراز داشت.

نعمان کورتولموش در ارتباط تلفنی که امروز برقرار کرد، تسلیت خود را به ملت ایران نثار کرد و خطاب به قالیباف، گفت: حادثه‌ای که منجر به شهادت سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه و سایر برادران شد، موجبات تأثر و تأسف اینجانب را فراهم آورد و اکنون با وجود اینکه به قزاقستان سفر کرده‌ام با شما برای ابراز همدردی تماس گرفتم زیرا شنیدن این خبر، قلب مرا به درد آورد.

رئیس مجلس ترکیه با بیان اینکه در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مرحوم سید ابراهیم رئیسی حضور داشتم، بیان کرد: جناب آقای رئیسی در طول دوره مسئولیت خود روابط با ترکیه را رشد داد.

نعمان کورتولموش ادامه داد: شهادت رئیس جمهور ایران را از طرف مجلس و ملت ترکیه به ملت ایران تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان و خانواده این شهیدان آرزوی صبر دارم.

قالیباف: پیام تسلیت مقامات بلندپایه ترکیه مایه دلگرمی و سبب کاهش آلام ما بود

محمد باقر قالیباف نیز در این تماس تلفنی از ابراز همدردی رئیس مجلس ترکیه با وجود اینکه در سفر حضور داشت، تشکر کرد و خطاب به نعمان کورتولموش گفت: تماس شما در این شرایط نشان دهنده لطف، محبت و توجه شما است زیرا در این شرایط سخت هم شما کنار ما هستید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سنگینی غم از دست دادن رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و سایر شهدای این سانحه، بیان کرد: حدود 47 سال است که با آقای رئیسی آشنایی و رفاقت دارم و اکنون علاوه بر رئیس جمهور، یک یار و دوست صمیمی را نیز از دست داده‌ام که غم بزرگی است.

قالیباف ادامه داد: پیام تسلیت شما، جناب آقای اردوغان و مقامات بلندپایه ترکیه در این شرایط مایه دلگرمی است و سبب کاهش آلام ما می‌‌شود.

رئیس قوه مقننه کشور با اشاره به تمرکز دولت مرحوم آقای رئیسی بر سیاست توسعه روابط با همسایگان، گفت: رئیس دولت سیزدهم در این زمینه تمام توان خود را به کار برد و نقش ویژه‌ای برای ترکیه در مناسبات دو جانبه قائل بود که باقیات صالحاتی است برای ایشان و این راه ادامه پیدا می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این تماس تلفنی، از کمک کشور ترکیه در عملیات جستجو بعد از حادثه پیش آمده برای بالگرد رئیس جمهور و هیأت همراه، تشکر کرد.

 

نظر شما