شناسهٔ خبر: 66789024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ترامپ برای اولین بار در کمک‌های مالی در کمیپن انتخاباتی خود از بایدن پیشی گرفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از کمپین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در جمع‌آوری کمک‌های مالی پیشی گرفت، این در حالی است که سرعت جمع‌آوری کمک‌های مالی کمپین بایدن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «کمپین انتخاباتی ترامپ با کمیته‌های حزب جمهوری‌خواه اعلام کرد که در ماه آوریل 76.2 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است، در حالی که ستاد انتخاباتی جو بایدن اعلام کرد که 51 میلیون دلار با کمیته ملی دموکرات جمع‌آوری کرده است، این مبلغ نیمی از مبغلی است که توسط کمپین بایدن در ماه مارس جمع آوری شد که 90 میلیون دلار بود، این بر اساس اظهارات کمپین ترامپ و بایدن به کمیسیون انتخابات فدرال در دوشنبه گذشته است».

کمپین ترامپ می‌گوید زمانی که رئیس‌جمهور سابق رسما نامزدی جمهوری‌خواهان را به دست آورد، انتظار کمک‌های بیشتری را دارد که به کمپین این امکان را می‌دهد تا همه پول را همراه با کمیته ملی جمهوری‌خواه جمع‌آوری کند. بایدن چندین ماه پیش به عنوان نامزد حزب دموکرات این امتیاز را به دست آورد و کمپین او توانست حساب‌های مشترک با کمیته ملی دموکرات را مدیریت کند، بودجه‌های موجود را برای ایجاد دفاتر تبلیغاتی خرج کند و کمپین‌های تبلیغاتی را در چندین ایالت راه‌اندازی کند که میدان نبرد بین دو طرف آنهاست.

مارس گذشته یکی از برجسته‌ترین ماه‌هایی بود که بایدن به موفقیت‌های زیادی برای مبارزات انتخاباتی دست یافت، به ویژه با ارائه سخنرانی وی در مورد وضعیت اتحادیه، که سطح حمایت او را در نظرسنجی‌ها افزایش داد و در جریان گردهمایی انتخاباتی که در شهر نیویورک در پایان ماه مارس برگزار شد، رئیس جمهور بیل کلینتون و باراک اوباما در آن شرکت کردند،، بایدن در این رویداد به تنهایی 26 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرد و مجموع دریافتی کمپین و حزب دمکرات در ماه مارس را به 90 میلیون دلار رساند.

در اوایل آوریل، کمپین انتخاباتی و حزب جمهوری خواه اعلام کردند که بیش از 50 میلیون دلار در طی یک شام خصوصی که توسط ترامپ در پالم بیچ فلوریدا برگزار شد، جمع آوری کرده‌اند. پرونده‌های تبلیغاتی ترامپ نشان می‌دهد که کمیته نجات آمریکا – کمیته‌ای که برای پرداخت هزینه‌های قانونی پرونده‌هایی که ترامپ با آن مواجه است – شش میلیون دلار در ماه آوریل از کمیته جمع آوری کمک های مالی ترامپ دریافت کرده است و از فوریه 2023 کمیته جمع آوری کمک های مالی جمهوری خواه مجموعا 14 میلیون دلار برای این سازمان ارسال کرده است.

این خبر را در وبگاه روزنامه الشرق الاوسط ببینید

نظر شما