شناسهٔ خبر: 66792282 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

روز ۲۲۹ طوفان‌الاقصی| جنایت در روستای «الزوایده»

اقتصاد ایران: ارتش اشغالگر اسرائیل همچنان به امید واهیِ تحت فشار گذاشتن حماس و آزادی اسرای خود، شمال و جنوب غزه را دیوانه‌وار بمباران می‌کند.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 229 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و رژیم اشغالگر به هیچ کدام از اهداف اعلامی اولیه خود نرسیده است، نه اسرای اسرائیل آزاد شده‌اند و نه حماس از بین رفته است و نه حتی توانسته کنترل منطقه‌ای را تثبیت کند.

در این میان بمباران شدید شمال و جنوب غزه ادامه دارد و ارتش اسرائیل بدون هیچ بانک اهدافی و به شکل کورکورانه زنان و کودکان و آوارگان را هدف قرار می‌دهد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون 35647 نفر طی حملات اشغالگران به شهادت رسیده و 79852 تن دیگر زخمی شده‌اند، همچنین پیکر بالغ بر 10 هزار نفر همچنان زیر آوار ساختمان‌ها است و امدادگران امکان دسترسی به آن‌ها را ندارند.

مهمترین تحولات روز 229 عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*******************************************************

05:56- 6 شهید در بمباران خانه‌ای شمال غزه

در پی بمباران یک خانه مسکونی در منطقه «بئر النعجه» در شمال غزه، طبق آخرین آمار 6 نفر به شهادت رسیده  و تعدادی نیز زخمی شده‌اند.

03:41- مقام اطلاعاتی آمریکایی: دولت بایدن نگران شکست اسرائیل است

یک مقام اطلاعاتی آمریکا به روزنامه پلیتیکو گفت: دولت بایدن از اینکه اسرائیل به شکل فاجعه‌باری فرصت غلبه بر حماس را از دست بدهد، نگران و بیمناک است.

او افزود: « آمریکا نگران توانایی حماس برای به کارگیری هزاران نیروی جدید پس از جنگ است». چند مقام دیگر آمریکایی نیز به پلیتیکو گفتند که اسرائیل پس از پاکسازی منطقه‌ای در غزه، امکان کنترل آن را ندارد و همزمان با بمباران شدید غزه، جهان را علیه خود کرده است.

03:26- 10 شهید در پی بمباران محل زندگی آوارگان در غزه

جنگنده‌های ارتش اسرائیل چادر آوارگان در روستای «الزوایده» در مرکز غزه را بمباران کردند که این جنایت تاکنون 10 شهید به دنبال داشته است.

یک مادر به همراه جنین داخل شکمش به طرز دردناکی به شهادت رسیده و حداقل 4 کودک نیز در میان شهدا هستند که پیکر مطهرشان به شدت سوخته و آسیب دیده است.

02:10- فلسطینی‌ها یک کامیون نظامی اسرائیل را در جنین هدف قرار دادند

شبکه 14 اسرائیل خبر داد که در پی انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در جنین، یک کامیون نظامی ارتش این رژیم مورد اصابت قرار گرفته است.

01:26- 8شهید و 21 زخمی، آخرین آمار جنابت نظامیان اسرائیلی در اردوگاه جنین

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در ادامه یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین، تاکنون 8 نفر به شهادت رسیده و 21 تن دیگر زخمی شده‌اند.

00:24-انزوای بی سابقه جهانی در انتظار نتانیاهو

چندین دیپلمات‌ کشورهای همسو با اسرائیل به روزنامه هاآرتص گفتند که در صورت صدور حکم بازداشت دیوان کیفری بین‌المللی علیه مقامات اسرائیل کشورهایشان روابط خود را با تل آویو حفظ خواهند کرد، اما دیگر امکان دیدار و ملاقات با نتانیاهو و گالانت را نخواهند داشت.

در حال تکمیل...

برچسب‌ها:

نظر شما