شناسهٔ خبر: 66792326 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

استقلال هر وقت با این نساجی بازی کند با ۲، ۳ گل برنده می شود؛ تا مدیران رانتی باشند فساد هم هست!

علی شوری پیشکسوت استقلال می گوید مطمئن است که آبی ها در پایان فصل قهرمان می شوند.

صاحب‌خبر -
استقلال هر وقت با این نساجی بازی کند با ۲، ۳ گل برنده می شود/ تا مدیران رانتی باشند فساد هم هست!
کد خبر: 661007
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ ۰۶:۳۵:۱۴

روزبه دلاور| در فاصله سه هفته مانده به پایان بازی‌های لیگ برتر، تیم فوتبال استقلال همچنان با یک امتیاز اختلاف بیشتر نسبت به رقیب سنتی‌اش، پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و‌ مدعی شماره یک قهرمانی محسوب می‌شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، استقلالی‌ها قرار بود سه‌شنبه در مازندران به مصاف نساجی بروند، اما با توجه به تعویق مسابقات چهارم خرداد این بازی برگزار خواهد شد.طبق برنامه‌ریزی فدراسیون ۱۲ خردادماه بازی‌های این فصل به پایان می‌رسد و تکلیف جدول مشخص خواهد شد، اما علی شوری یکی از پیشکسوتان استقلال اعتقاد دارد این تیم در سه بازی آینده‌اش پیروز می‌شود و جام را بالای سر خواهد برد! در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار «اعتماد» با شوری را می‌خوانید.

 

شرایط این روزهای استقلال از نظر شما چطور است؟

خب با مدیریت جدید یک ‌مقدار بهتر شده و حواشی کمی پیرامون تیم کمتر شده است، اما به لحاظ فنی هم به‌طور حتم جواد‌ موفق بوده که تا اینجای کار تیم در صدر قرار دارد. عزم‌شان را جزم کردند برای قهرمانی و هم روی کاغذ و هم از لحاظ فنی بخواهیم‌ حساب کنیم قهرمان می‌شوند. باید دید در آینده و پس از پایان بازی‌ها با توجه به دگرگونی که شده جواب مثبت می‌دهد یا نه.

منظور شما واگذاری باشگاه به پتروشیمی خلیج‌فارس است؟

بله، الان مدیریت دست و بالش باز است و قرار شده بدهی‌های سال گذشته را پرداخت کنند . شرایط مهیاست تا فصل بعد هم برای استقلال خوب باشد. این‌طور که صحبت شده!

پیش‌بینی شما از سه بازی آینده استقلال چیست؟

می‌توانند هر سه بازی را ببرند و قهرمان ‌شوند. این حریفان استقلال به لحاظ فنی و بازیکن با استقلال فاصله زیادی دارند. این تیم انگیزه قهرمانی دارد و بازیکنان می‌روند تا هر سه بازی را ببرند. مطمئن باشید استقلال قهرمان است و‌ حق این تیم هم هست! چون نسبت به تیم‌های دیگر خیلی بهتر کار کردند. انسجام تیمی خوبی داشتند و عزم‌شان را جزم کردند که امسال قهرمان شوند و مطمئن هستم که می‌شوند.

در صورتی که ترتیب بازی عوض شد و مثلا استقلال در هفته آخر به مصاف نساجی برود شرایط به سود این تیم می‌شود؟

خیر، نساجی آن تیم دو، سه سال قبل نیست برای همین در انتهای جدول هستند. استقلال هر زمان با این تیم بازی کند با دو، سه گل می‌تواند این تیم را شکست دهد.

شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

پرسپولیس یک مقدار بهتر از دور رفت شده و با حضور یکی، دو بازیکن جدید موفق بودند و خوب کار کردند.اگر ببینند نتایج استقلال خوب بوده و ممکن است به لحاظ روحی و روانی به هم بریزند و مثلا یک بازی‌شان را مساوی کنند، اما احتمال اینکه ‌آنها هم هر سه بازی‌شان را ببرند زیاد است و در مجموع قهرمان این دوره را استقلال می‌دانم.

درباره حواشی‌ها و بیانیه‌ها و مصاحبه تند باشگاه‌ها علیه یکدیگر چه صحبتی دارید؟

به هر حال آسیا همین است و فاصله زیادی با فوتبال تمیز و پاک اروپا دارد. همه می‌دانند امریکا و امریکای جنوبی و بقیه دارند خودشان را می‌کشند تا فوتبال پاک اروپایی داشته باشند، اما هنوز موفق نشدند. ما هم آسیا هستیم که سطح پایین‌تری نسبت به اروپا دارد. این حاشیه‌ها وجود دارد و فقط مربوط به امسال نیست و همه ساله است. حالا هم که قضیه سکه و پول و رشوه در فوتبال ماست!

زمانی که شما فوتبال بازی می‌کردید از این مسائل نبود؟

تا این حد حساس نبودند تا بازی را ببرند یا قهرمان شوند. از مدیریت تا بازیکن سطح فکرها خیلی فرق می‌کرد، اما الان همه حساس شدند و همه اخلاقیات را می‌بازند تا بیایند قهرمان شوند.این اتفاقات نه برازنده استقلال است و نه تیم‌های دیگر. این مسائل برمی‌گردد به فرهنگ ما. یکی از بازیکنان هما می‌گفت فرهنگ یک کشور را می‌خواهید بسنجید بازی فوتبالش را ببینید. الان سطح فرهنگ آلمان یا فرانسه را می‌خواهید بدانید یک بازی فوتبال‌شان را ببینید.‌الان برای یک صحنه تمام استادیوم فحش می‌دهند. بازیکن خودی و غیرخودی هم فرق ندارد. ما عصبی و پرخاشگر هستیم حالا مشکلات اقتصادی هم تاثیر دارد. درباره فساد در فوتبال کشورمان هم این را بگویم تا زمانی که مدیرانی هستند که همه سفارش شده و با رانت انتخاب می‌شوند یک عده غیرفوتبالی هستند خب این اتفاقات می‌افتد. شما مدیران گذشته پرسپولیس و استقلال و تیم‌های دیگر را نگاه کنید، خیلی متشخص بودند و بعضی‌های‌شان باسواد بودند، اما الان مدیران ما همه شکم گنده هستند و برای اینکه باشند تن به خیلی از کارها می‌دهند. این ادامه دارد و فکر نکنند با بررسی دوتا پرونده دیگر تمام شده است! حالا حالاها این داستان ادامه دارد‌. در دوره ما اینقدر حساسیت برای قهرمانی نبود و نتایج در زمین می‌خورد. شرایط مالی باعث ‌شده تا این آقایان تن به این کارها می‌دهند‌ در دوره ما فیرپلی و بازی جوانمردانه رعایت می‌شد‌.

یک جلسه از محرومیت هاشمی‌نسب هم بخشیده شد. درباره بازگشت دوباره این مربی جنجالی روی نیمکت استقلال نظرتان چیست؟

هاشمی‌نسب جنوبی و یک مقداری تعصبی است. او برای تیم ما در پیشکسوتان هم چندتا بازی کرده، او را اذیت می‌کنند! سوالاتی از او می‌پرسند که به سمت حاشیه کشیده شود! این نیمکت با حضور رحمتی و نوازی و هاشمی‌نسب واقعا قوی است. تیم به لحاظ فنی الان خیلی خوب است. نیمکت سنگینی داریم، اما نیاز به آرامش دارد. نباید به شیطنت‌ها توجه کرد. هاشمی‌نسب به لحاظ فنی و اخلاقی خوب است در دوران بازیگری هم جنگنده و متعصب بوده. می‌خواهند حاشیه بسازند تا در بیرون از زمین برنده شوند که موفق هم ‌نشدند. البته تیم الان تحت فشار است و لازم شده با آرامش بیشتری پیش برود. ان‌شاءالله قهرمانی را بیاورند و به لحاظ اخلاقی تجدیدنظری داشته باشند.

 

نظر شما