شناسهٔ خبر: 66796077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تاکید رئیس جمهور شهید بر ضرورت توجه جدی به فعالین فضای مجازی...

اقتصاد ایران: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی بر اهمیت و ضرورت توجه جدی به فعالین فضای مجازی و همچنین افزایش سرعت و کیفیت خدمات این حوزه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست شهید آیت الله رئیسی برگزار شد.

این جلسه آخرین جلسه کاری ایشان پیش از عزیمت به شمالغرب کشور بود و برخلاف رویه سابق که جلسات این شورای عالی، روزهای سه شنبه تشکیل می‌شد، با توجه به برگزاری افتتاحیه مجلس خبرگان در سه شنبه این هفته، شهید رئیسی دستور برگزاری جلسه فوق العاده در روز شنبه داده بودند.

در این جلسه، معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور شهید با توجه به اهمیت سرمایه انسانی به عنوان مهمترین عنصر رشد و شکوفایی در حوزه فضای مجازی، گزارشی تفصیلی درباره ظرفیت‌های سرمایه انسانی در حوزه‌های آموزش و پژوهش، کسب و کارهای دیجیتال، فعالیت‌های اقتصادی و ایرانیان خارج از کشور ارائه کرد.

در ادامه این جلسه شهید آیت الله رئیسی پس از شنیدن گزارش‌ها و نقطه نظرات و دیدگاه‌های اعضای شورای‌عالی فضای مجازی، با تاکید بر اهمیت و ضرورت توجه جدی به فعالین این حوزه به معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مأموریت داد تا با تشکیل کارگروهی ویژه، با همکاری سایر دستگاه‌ها و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور برنامه‌ها و راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه انسانی از جمله ایجاد مشوق‌های لازم و برطرف کردن موانع پیش‌روی فعالین حوزه فضای مجازی را تدوین و جهت بررسی و تصویب به شورای‌عالی فضای مجازی ارائه کند.

رئیس جمهور فقید در این جلسه همچنین ضمن ابراز رضایت از برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب با رعایت کامل الگوهای هنجاری و اخلاقی و بازخورد مثبت آن در جامعه نخبگی و در میان دوست‌داران علم و فرهنگ، از تلاش‌های وزارت ارشاد در این زمینه تشکر کرده بودند.

دکتر آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز در گفتگوی زنده با شبکه خبر روایتی از این جلسه را بیان کرد.

وی با بیان اینکه پیش از جلسه که به صورت خصوصی خدمت ایشان رسیدم و گزارش‌ها را ارائه کردم، اظهار داشت: شهید رئیسی جمله‌ای گفتند که قبلاً هم جزو تأکیدات ایشان بود و این بود که هر روزی تأخیری در حل مشکل مردم شود باید جواب بدهیم و دین مردم بر گردن ماست.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه شهید رئیسی در این جلسه بر فرآیند تولید محتوا و تقویت آن تاکید کردند و یکی دیگر از دغدغه‌هایشان در این جلسه کیفیت و سرعت دسترسی به خدمات بود، گفت: ایشان در موضوع اصلی جلسه هم بر اهمیت سرمایه انسانی به عنوان یکی از گلوگاه‌های کشور تاکید کردند و پس از گزارش خوبی که معاونت علمی ریاست جمهوری ارائه کردند در انتهای جلسه پیش نویسی آماده و کلیات آن تصویب شد.

برچسب‌ها:

نظر شما