شناسهٔ خبر: 66796634 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رهبر انقلاب: گسترش روابط با ارمنستان ادامه پیدا می‌کند

نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و مراتب تسلیت دولت و ملت این کشور را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و هیئت همراه که ساعتی پیش برای حضور در مراسم تشییع شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران وارد کشور شده بود، پیش از ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت این کشور، این ضایعه را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت.

.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن قدردانی از ابراز همدردی نخست وزیر ارمنستان، به مشترکات تاریخی و جغرافیایی و منافع مشترک ایران و ارمنستان اشاره کردند و گفتند: سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش روز افزون روابط با ارمنستان، تحت هدایت آقای مخبر ادامه پیدا خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تأکید نخست وزیر ارمنستان مبنی بر راهبردی بودن روابط دو کشور افزودند: تأکید اینجانب مبنی بر گسترش همکاری‌ها ناظر بر راهبردی بودن روابط است اما مهم این است که روابط ایران و ارمنستان مخالفینی دارد که بر همین اساس باید مسایل مربوط به دو کشور با دقت و مراقبت انجام شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: رئیس جمهور فقید ما نسبت به مسائل مرزی مربوط به ارمنستان  و حوادث اطراف این قضیه، بسیار حساس بود و باید این حساسیت‌ها و مراقبت‌ها همچنان لحاظ شوند و ما باید خودمان بتوانیم منافع خود را تأمین کنیم.

آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار گفت: ما از شنیدن خبر درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهان ایشان در سانحه هوایی شوک‌زده شدیم و در بهت هستیم اما همانگونه که حضرتعالی گفتید، مطمئنیم که تحت هدایتها و رهبری شما خللی در امور ایران به‌وجود نخواهد آمد.

 

به گزارش تسنیم، مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار شهید سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، شهید خلبان سید طاهر مصطفوی خلبان، شهید خلبان محسن دریانوش کمک خلبان و شهید بهروز قدیمی کمک فنی پرواز صبح امروز از محل دانشگاه تهران برگزار شد.

همچنین مراسم گرامیداشت شهدا عصر امروز با حضور مقامات داخلی و خارجی در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما