شناسهٔ خبر: 66796713 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اسپانیا، ایرلند و نروژ، فلسطین را به رسمیت شناختند

کشورهای اسپانیا و ایرلند کشور فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناختند و نروژ هم هفته آینده رسما فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت خواهد شناخت.

صاحب‌خبر -

به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی اسپانیا، ایرلند و نروژ

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نخست وزیرهای کشورهای اسپانیا و ایرلند رسما اعلام کردند که کشور فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت می شناسند و وزیر امور خارجه نروژ نیز اعلام کرد به رسمیت شناختند فلسطین به عنوان کشور مستقل را از هفته آینده اجرایی خواهد کرد. 

 

نخست وزیر اسپانیا: کشور فلسطین را به خاطر صلح و عدالت به رسمیت می‌شناسیم
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نخست وزیر اسپانیا ضمن سخنرانی در پارلمان این کشور اعلام کرد مادرید کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخته است.
"پدرو سانچز" در این نشست گفت: نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هیچ پروژه صلحی برای فلسطین ندارد و راه حل دو کشوری را تهدید می‌کند. نتانیاهو به نابود کردن غزه ادامه می‌دهد.
وی افزود: ما کشور فلسطین را به خاطر صلح و عدالت به رسمیت می‌شناسیم. ما کشور فلسطین را به خاطر احترام به اصول خود به رسمیت می‌شناسیم و در اوکراین نیز از همین سیاست پیروی کردیم.
سانچز تصریح کرد: ما مردمی صلح طلب هستیم و این چیزی است که هزاران معترض در اعتراض به کشتار غزه نشان دادند. تهدید‌های خارجی کاهش نیافته است، اما ما از طریق ساز و کار‌های دموکراتیک با آنها مقابله خواهیم کرد.


<div id="video-display-embed-code_11141511"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241017/11141511?width=600&height=350"></script></div>

 

ایرلند نیز به نوبه خود کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبلین، سیمون هریس، نخست وزیر ایرلند روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مشترک با اسلو و مادرید اعلام کرد که ایرلند کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.
سیمون هریس اعلام کرد: «امروز، ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام می‌کنند که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.»
وی این روز را روزی تاریخی و مهم برای ایرلند و فلسطین برشمرد.

 

نخست وزیر ایرلند: نسخه افراطی صهیونیسم آینده‌ای ندارد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، "سیمون هریس" نخست وزیر ایرلند در نشست خبری پس از اعلام به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین گفت: نسخه افراطی صهیونیسم که به خشونت شهرک نشینان و غارت اراضی (فلسطینیان) دامن می‌زند، آینده‌ای ندارد.
وی افزود: مردم فلسطین شایسته آینده‌ای سرشار از امید و صلح هستند. صلح بدون برابری وجود ندارد و مهم است که تصمیم ما به عنوان اقدامی خصمانه علیه اسرائیل تعبیر نشود. به رسمیت شناختن کشور فلسطین ارزش سیاسی و نمادین قوی دارد.
نخست وزیر ایرلند تصریح کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین، پیامی برای مردم فلسطین است که به آرزو‌های شما برای زندگی آزادانه و کنترل امور شما احترام می‌گذاریم.

<div id="video-display-embed-code_11141512"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241017/11141512?width=600&height=350"></script></div>





نروژ: به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین از هفته آینده اجرایی می‌شود
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، "اسپن بارت ایده" وزیر امور خارجه نروژ در مصاحبه با این شبکه درباره اقدام کشورش در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین گفت: به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین از هفته آینده اجرایی می‌شود.
وی افزود: ما به رسمیت شناختن کشور فلسطین را همزمان با اعلام اسپانیا و ایرلند که از ۲۸ مه اجرایی می‌شود، اعلام کردیم و معتقدیم به رسمیت شناختن کشور فلسطین، عاملی مفید برای برقراری صلح در منطقه خواهد بود. تصمیم گرفتیم به همراه اسپانیا و ایرلند در یک روز فلسطین را به رسمیت بشناسیم تا وحدت موضع را نشان دهیم.
وزیر امور خارجه نروژ تأکید کرد: هیچ جایگزین واقعی برای صلح فلسطین و اسرائیل جز اجرای راه حل دو کشوری وجود ندارد. اگر فلسطین پس از توافق اسلو به رسمیت شناخته می‌شد، می‌شد از فاجعه و کشتار کنونی غزه جلوگیری کرد. ما تصمیم گرفتیم فلسطین را به رسمیت بشناسیم تا در مسیری با خشونت کمتر که منجر به حل و فصل و برقراری صلح می‌شود، پیش برویم.

<div id="video-display-embed-code_11141515"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4241017/11141515?width=600&height=350"></script></div>

 

استقبال اتحادیه عرب از اقدام اسپانیا، نروژ و ایرلند
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت: ما از به رسمیت شناختن رسمی کشور مستقل فلسطین از سوی اسپانیا، نروژ و ایرلند استقبال می‌کنیم و از بقیه کشور‌ها می‌خواهیم از آنها الگوبرداری کنند.

 

ساف به رسمیت شناختن کشور فلسطین را لحظه‌ای تاریخی توصیف کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رام الله، سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی سه کشور اتحادیه اروپا (نروژ، ایرلند و اسپانیا) «لحظاتی تاریخی» هستند.

 

حماس: به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی سه کشور اروپایی مرحله ای مهم است
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، جنبش فلسطینی حماس در بیانیه ای به رسیمت شناختن کشور فلسطین را از سوی سه کشور اتحادیه اروپا (نروژ، ایرلند و اسپانیا) مرحله ای مهم توصیف کرد.

 

 

 

اردن به رسمیت شناختن کشور فلسطین را گامی اساسی برای تحقق راه حل دو کشوری دانست
به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، اردن روز چهارشنبه از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد و آن را مرحله‌ای مهم و اساسی برای دستیابی به راه حل دو کشوری دانست.
ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، گفت: «پادشاهی اردن از تصمیم کشور‌های اروپاییِ دوست برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می‌کند. ما از این تصمیم که آن را گامی مهم و اساسی در مسیر راه حل دو کشوری با تشکیل کشورمستقل فلسطین در مرز‌های ۴ ژوئن ۱۹۶۷ می‌دانیم، قدردانی می‌کنیم.»

 



استقبال عربستان از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا در مورد فلسطین
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض، عربستان سعودی روز چهارشنبه از تصمیم سه کشور نروژ، ایرلند و اسپانیا در به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد و آن را تصمیمی مثبت خواند.

 

 

لاپید: اقدام نروژ، اسپانیا و ایرلند شکست سیاسی بی سابقه‌ای برای اسرائیل است
به گزارش کانال تلگرامی الجرمق، یائیر لاپید رئیس مخالفان کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «تصمیم نروژ، اسپانیا و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک شکست سیاسی بی سابقه برای اسرائیل است».

 

 

 

نظر شما