شناسهٔ خبر: 66457487 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 8 حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: این دور از انتخابات مجلس در روز جمعه 21 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برپایی انتخابات دور دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: این دور از انتخابات در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود، در ۲۲ حوزه انتخابیه ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است.
بنابر گزارش فارس، وی افزود: انتخابات ۲۱ اردیبهشت، در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت بروز اختلال و مشکل در روند برگزاری انتخابات الکترونیک، چه تدبیری اتخاذ شده، اظهار کرد: وزارت کشور برای این ۸ حوزه، تعرفه کاغذی هم ارسال کرده که در صورت بروز هرگونه مشکلی، شیوه رأی‌گیری در آن حوزه تغییر خواهد کرد.

اسلامی با اشاره به شکل برگه تعرفه‌های رأی، گفت: در مرحله اول به دلیل برگزاری همزمان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، تعرفه‌ها یکپارچه بود، اما در مرحله دوم فقط برگه تعرفه رأی مختص انتخابات مجلس است، بر این اساس تعرفه دور دوم انتخابات کوچک‌تر و به سبک ایرانی اسلامی طراحی شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین از چاپ و ارسال تعرفه‌های دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس به استان‌های مربوط خبر داد و تأکید کرد: درباره تعرفه‌های انتخاباتی مشکلی وجود ندارد.
وی ادامه داد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت در فضای حقیقی و مجازی آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغاتی که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود، لذا از نامزدها انتخابات می‌خواهیم براساس آن عمل کنند.
اسلامی تأکید کرد: نامزدهای انتخابات حتما باید وارد سامانه مالی انتخابات شوند و منابعی که برای تبلیغات در اختیار گرفته‌اند ثبت کنند، همچنین نامزدها سعی کنند هزینه‌های انتخاباتیشان از سقف مصوب بالاتر نرود.
وی گفت: سامانه انتخاب ایران، برای اطلاع مردم از زندگینامه، شرح حال و سوابق نامزدهای دوازهمین دوره انتخابات مجلس در نظر گرفته شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت از سابقه کاری نامزدهای مورد نظر خود مطلع شوند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.
27215

نظر شما