شناسهٔ خبر: 66703538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

گفتگوی رؤسای جمهور چین و روسیه

شی جین پینگ در این دیدار خاطرنشان کرد: رئیس جمهور پوتین عزیز، دوست قدیمی من، به شما در این سفر دولتی به چین خوش‌آمد می‌گویم.

صاحب‌خبر -
به گزارش آران نیوز به نقل از بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، صبح روز پنجشنبه 16 مه، شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که برای یک دیدار رسمی در چین به سر می برد، در سالن بزرگ خلق پکن گفتگو کرد.

شی جین پینگ در این دیدار خاطرنشان کرد: رئیس جمهور پوتین عزیز، دوست قدیمی من، به شما در این سفر دولتی به چین خوش‌آمد می‌گویم. چندی پیش، شما به عنوان رئیس جمهور جدید روسیه سوگند یاد کردید و به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کردید. من بار دیگر تبریک صمیمانه خود را به شما و مردم روسیه ابراز می کنم. اطمینان دارم که تحت رهبری شما، توسعه و سازندگی روسیه مطمئناً به دستاوردهای جدید و بزرگتری دست خواهد یافت. بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه موضوع اصلی توسعه روابط دو کشور در سال جاری است. روابط چین و روسیه سه ربع قرن را پشت سر گذاشته است و با عبور از باد و باران و با گذشت زمان قوی تر شده و با نشان دادن مقاومت خود در آزمون‌های پرفراز و نشیب بین المللی، الگویی از احترام متقابل، برخورد صادقانه با یکدیگر، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری بر پایه منافع مشترک و برد-برد را برای کشورهای بزرگ و همسایه ایجاد کرده است. در طول سال‌های گذشته، من و آقای رئیس‌جمهور بیش از 40 بار با یکدیگر ملاقات کرده‌ایم و همواره با حفظ ارتباط نزدیک خود، راهنمایی‌های راهبردی خود را برای تضمین توسعه سالم، باثبات و روان روابط چین و روسیه ارائه کرده‌ایم. روابط امروز چین و روسیه به آسانی به دست نیامده و به عنوان دستاوردی گرانبها، شایسته مراقبت از سوی هر دو طرف است. توسعه پایدار روابط چین و روسیه نه تنها در خدمت منافع اساسی دو کشور و دو ملت بوده،بلکه برای صلح، ثبات، شکوفایی و رفاه در منطقه و حتی جهان نیز مفید بوده است. در این سفر جدید شما، مایلیم که چین و روسیه همواره همسایگان خوب، دوستان خوب و شرکای خوب و قابل اعتماد برای یکدیگر باشند و ضمن تقویت پیوسته دوستی همیشگی دو ملت، مشترکاً برای تحقق توسعه و شکوفایی ملت‌های خود و همچنین دفاع از انصاف و عدالت در جهان با یکدیگر همکاری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما