شناسهٔ خبر: 66703640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صنایع متضرر از بی‌برنامگی‌های قطعی برق در همدان

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان، گفت: فصل گرما و قطعی‌های برق در راه است، اما نباید صنایع متضرر از بی‌برنامگی‌های قطعی برق در همدان شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مومنعلی خزایی شامگاه پنجشنبه در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان، اظهار‌ داشت: نیاز است اتاق بازرگانی در کارگروه انرژی حضور داشته باشد تا تصمیمات برای قطعی برق واحدهای تولیدی در تابستان با همفکری نمایندگان این واحدها صورت گیرد.

وی افزود: باید تصمیمات برای قطعی برق در بخش صنعت به نحوی انجام شود که هیچ ضرری را برای فعالیت‌های واحدهای تولیدی استان نداشته باشد، همچنین باید مشکلات پیرامون تولید با هم‌فکری و هم‌افزایی بیشتر بین تولید کننده و دولت حل و فصل شود.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه چالش‌ها و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در همدان قابل حل ‌‌و فصل است، تاکید کرد: واقعیت این است که برای حل مباحثی که گاهی برای فعالیت واحدهای تولیدی مشکل ایجاد می‌کند، نیازی به رفتن تهران و پیگیری از مقامات کشوری نیست، چرا که ظرفیت استان برای گره‌گشایی از این موضوعات مناسب است و به حق نمایندگان مجلس، استاندار و تیم اقتصادی استان همراه و دلسوز تولیدکنندگان هستند.

خرایی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی کنونی درست است که مشکلاتی وجود دارد، اما اینکه یک واحد تولیدی نتواند ادامه فعالیت دهد را قبول نداریم، ادامه داد: شرایط سخت شده، اما غیرممکن نیست به عبارت دیگر در همین شرایط اگر تولیدکنندگان بخواهند کار کنند، می‌توانند اگر چه مشکلاتی هم وجود دارد، اما بدین شکل نیست که باعث تعطیلی شود.

وی عنوان کرد: با همکاری و همدلی بخش‌ خصوصی و دولت در استان همدان اجازه نخواهیم داد سایه برخی مشکلات از جمله نوسانات نرخ ارز ، تورم و غیره بر بخش تولید بیفتد و شرایط را از چیزی که هست بدتر کند.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی همدان، دانش‌بنیان شدن صنایع را خواستار شد و گفت: رقابت و افزایش کیفیت در کنار هزینه تمام شده مقرون به صرفه از امتیازاتی است که تولیدات دانش‌بنیان دارد که می‌تواند با باز کردن مسیرهای صادراتی ارزآوری خوبی برای صنایع استان همدان به دنبال داشته باشد.

خزایی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش در واحدهای تولیدی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای خواسته تولیدکنندگان در همدان است، عنوان کرد: باید فضای کارشناسی برای ارتقا تولیدات استان همدان بیشتر شکل گیرد تا بتواند نتایجی را حاصل کند که باعث افزایش تولید، فروش و صادرات شود.

انتهای پیام/

نظر شما