شناسهٔ خبر: 66704098 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

جمعیت کم آهوی شنی نگران‌کننده است

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمعیت کم آهوی شنی نگران کننده است از این رو با برنامه‌ریزی پیرامون احیای این گونه طی امسال امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد.

صاحب‌خبر -

حسن اکبری افزودد: چهار گونه آهو وجود دارد که گونه آهوی شنی فقط در خوزستان پراکنش دارد.

وی ادامه داد: برای احیای این گونه گروه کارشناسی پیشنهادات خوبی ارایه دادند که امیدواریم امسال بتوانیم با تمرکز بر احیای این گونه و ادامه اقدامات موفق قبلی، حرکت خوبی در استان رقم زده شود.

معاون محیط زیست کشور همچنین با اشاره به گونه گوزن زرد ایرانی بیان کرد: مهم‌ترین زیستگاه باقی مانده این گونه در خوزستان است از این رو یکی از امیدهای نجات این گونه در طبیعت و برگرداندن آن به زیستگاه خود، استان خوزستان است که این مساله باید جدی گرفته شود.

وی به پرندگان آبزی و مهاجر در خطر انقراض یا کمیاب همچون غاز پیشانی سفید کوچک اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم با جلب حمایت مردم از گونه‌هایی که در استان خوزستان به صورت عبوری استقرار پیدا می‌کنند یا زادآوری دارند، حفاظت کنیم.

اکبری یادآور شد: سال گذشته در زمینه احیای گوزن زرد ایرانی و یک نوع لاک‌پشت دریایی با مشارکت بخش خصوصی اقدامات اولیه و رایزنی خوبی انجام شد که همچنان نیز در این زمینه اقدامات در حال انجام است و پای کار هستند.

وی با اشاره به برخورداری خوزستان از ظرفیت‌های خاص همچون کوهستان‌های زاگرس، جنگل‌های بلوط، دشت‌ها، جلگه، آبگیرهای متعدد و آب‌بندها، سواحل خلیج فارس، سدها و مکان‌های آبی طبیعی و مصنوعی متعدد، گفت: وجود این ظرفیت‌ها موجب شده تا این استان با تنوع زیستگاهی و جانوری ارزشمندی مواجه باشد.

نظر شما