شناسهٔ خبر: 66705029 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی/ از قافله هوش مصنوعی غافل نشویم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی این سازمان به بانکی که باید حامی و پشتیبان تولید کشور باشد، تسویه شده است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی که برای نظارت میدانی شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان و بررسی وضعیت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این سازمان، همزمان با سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت؛ به استان مازندران سفر کرده است، در جلسه شورای اداری تأمین‌اجتماعی استان که با حضور علی بابایی کارنامی نماینده دوره یازدهم و دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساری و میاندورود، مدیرکل و مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان و نیز مدیران مراکز درمانی و شعب استان برگزار شد، سازمان تأمین‌اجتماعی را از تأثیرگذارترین نهاد‌ها در تحقق شعار سال جاری دانست و گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، امروز مسئله اقتصاد؛ مسئله اصلی کشور است و معتقدم سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند در تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم بسیار تأثیرگذار باشد؛ چراکه این سازمان، نهادی است که بیشترین و گسترده‌ترین تعامل را با کارگران به‌عنوان ستون فقرات تولید و کارفرمایان که سربازان حوزه اعتلا و رشد تولید و اقتصاد کشور هستند، دارد و عملکرد مثبت و امیدآفرین این سازمان می‌تواند روی تولید اثر مثبت بگذارد.

میرهاشم موسوی در این جلسه با تبریک هفته کرامت و با ذکر روایتی از سیره امام هشتم (ع) گفت: تقوا در ادبیات و معارف دینی ما، مشتمل بر دو وجه تقوای فردی و تقوای اجتماعی است و تقوای اجتماعی برای کارگزاران نظام اسلامی، به معنای عمل به مسئولیت و مأموریت محوله و خدمت به خلق است. عزت، شرافت و کرامت ما در سازمان تأمین‌اجتماعی؛ بسته به این است که چقدر برای انجام بموقع، درست و کامل مسئولیت‌هایی که برعهده ما است، حساسیت داریم و تلاش می‌کنیم.

براساس این گزارش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در همین میز خدمت که امروز در محل اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان در خدمت تعدادی از مردم شریف استان بودیم، به عینه دیدیم که مردم و مخاطبان تنها چیزی که از ما می‌خواهند این است که به مسئولیت‌هایی که بر دوش ما است، عمل کنیم. مأموریت و مسئولیت ما در سازمان تأمین‌اجتماعی، تأمین آسایش مردم در حکمرانی تأمین‌اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی است.

نباید از قافله تحولات فناوری و هوش مصنوعی غافل شویم

موسوی، هوشمندسازی خدمات تأمین‌اجتماعی را از اولویت‌های این سازمان در مسیر تسهیل ارائه خدمات معرفی کرد و گفت: نباید از قافله پرشتاب تحولات فناوری و اتفاقاتی که در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در جریان است، غافل شویم و جا بمانیم. باید از همه دستاورد‌های علمی و فنی برای تسهیل ارائه خدمات به مخاطبان مختلف سازمان استفاده و تحول‌آفرینی کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیران این سازمان را به تقویت حضور در میان مردم و نظارت میدانی با توجه به راهبرد مردمی دولت سیزدهم توصیه کرد و گفت: فضیلت و عزت کارگزاران نظام اسلامی به آن است که علاوه بر انجام مسئولیت خود، به فکر توسعه خدمات و بهبود زندگی مردمی باشند که ما را به عنوان خدمتگزاران خود برگزیده‌اند. اگر این روحیه و انگیزه را داشته باشیم خداوند متعال هم مشکلات و مسائل را بر ما آسان می‌کند و موانع را از مسیر توسعه خدمت به خلق بر می‌دارد.

نقش سازمان تأمین‌اجتماعی در تحقق شعار سال

تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی سازمان تامین اجتماعی در ۳۰ ماه گذشته

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری، امروز مسئله اقتصاد؛ مسئله اصلی کشور است و معتقدم سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند در تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم بسیار تأثیرگذار باشد؛ چراکه این سازمان، نهادی است که بیشترین و گسترده‌ترین تعامل را با کارگران به‌عنوان ستون فقرات تولید و کارفرمایان که سربازان حوزه اعتلا و رشد تولید و اقتصاد کشور هستند، دارد و عملکرد مثبت و امیدآفرین این سازمان می‌تواند روی تولید اثر مثبت بگذارد.

موسوی افزود: پیگیری رویکرد روان‌سازی و تسهیل‌گری از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند روی تولید و روی محیط کسب و کار اثر مثبت بگذارد. همین تلاشی که در ۳۰ ماه گذشته در سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه انجام شد، سبب شد ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی سازمان به بانکی که باید حامی و پشتیبان تولید کشور باشد، تسویه شود.

۴۰ میلیون خدمت دارویی رایگان در ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، خدمات درمانی این سازمان را نیز بر رشد تولید تأثیرگذار دانست و گفت: خدماتی که در بخش درمان تأمین‌اجتماعی به فعالان حوزه تولید و حوزه کسب وکار ارائه می‌شود، آرامش خاطر و شرایطی ایجاد می‌کند که نیرو‌های مولد جامعه با آسودگی و انگیزه مضاعف در خدمت افزایش تولید باشند. در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، امروز در هر روز یک میلیون و ۳۰۰ هزار خدمت سرپایی و بالغ بر ۱۳ هزار خدمت بستری به جامعه کار و تولید کشور ارائه می‌شود که اگر یک روز خدای ناکرده این خدمات متوقف شود؛ آن وقت می‌توان تأثیر آن را بر شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور ارزیابی کرد.

موسوی با تأکید بر اهمیت تبیین دقیق و هنرمندانه خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تنها در یک مورد از خدمات، در سال گذشته بالغ بر ۴۰ میلیون خدمت دارویی به‌صورت کاملا رایگان در مراکز درمانی به بیمه‌شدگان ارائه شده است که ارزش ریالی برخی از این نسخ دارویی چند ده میلیون تومان است. این خدمات به افرادی ارائه شده که اگر خدمات درمانی و دارویی رایگان تأمین‌اجتماعی نبود، برخی از آنان نمی‌توانستند از عهده هزینه این خدمات بر آیند یا این‌که به‌واسطه هزینه‌های کمرشکن درمان، گرفتار مشکلات بسیار جدی می‌شدند.

تولید ۵۰ درصد مواد اولیه موردنیاز تولید آنتی‌بیوتیک کشور در شرکت آنتی‌بیوتیک سازی ایران

وی همچنین افزود: در حوزه اقتصادی نیز ما می‌توانیم یکی از تأثیرگذارترین دستگاه‌ها در تحقق شعار سال باشیم. کارخانه آنتی‌بیوتیک سازی ایران که امروز در جریان این سفر بازدید کردیم، ۵۰ درصد مواد اولیه موردنیاز تولید آنتی‌بیوتیک کشور را تولید می‌کند و اگر تأمین مالی موردنیاز صورت گیرد، همین یک کارخانه به تنهایی قادر به تولید و تأمین همه نیاز کشور به مواد اولیه تولید آنتی‌بیوتیک است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در عین حال با تأکید بر این‌که با وجود دستاورد‌های ارزشمند هنوز ظرفیت‌های فراوانی در حوزه تأمین اجتماعی برای تلاش جدی‌تر در مسیر تحقق عدالت اجتماعی وجود دارد، توسعه پوشش بیمه‌ای، اجرای طرح خوداظهاری بیمه و نیز واقعی‌سازی دستمزد مبنای کسر حق بیمه را از برنامه‌های این سازمان برای سال جاری توصیف کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به گزارش اخیر هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره تخلفات شستا در دوره مدیریتی دولت پیشین، گفت: اگرچه این تخلفات مربوط به این دوره نیست، اما فساد، همیشه در کمین است و همیشه باید مراقب آن بود. کژکاردی‌های احتمالی را باید بموقع شناسایی و چاره کرد.

وی افزود: کژکاردی در هر زمانی در هر جایگاهی و در هر کسوتی، خط قرمز دولت آیت‌الله رئیسی است و با رویکرد اصلاحی با اصلاح فرآیندها، تقویت نظارت و دقت در انتصابات نباید اجازه تکرار چنین اتفاقات تلخی را داد.

برخورد با پدیده شوم زیرمیزی

موسوی همچنین گفت: با افراد معدودی که فضیلت و شرافت کادر درمان و همکاران شریف حوزه بیمه‌ای را با پدیده شوم زیرمیزی یا رشوه زیر سؤال می‌برند باید با جدیت برخورد کرد و اجازه نداد چنین افرادی که جایی در سازمان ندارند، پاکی و صداقت جامعه شریف همکاران صدیق و سختکوش و پاکدست سازمان را زیر سوال ببرند.

تعامل جدی تأمین اجتماعی با مجلس و دولت

براساس این گزارش در این مراسم علی بابایی کارنامی نماینده دوره یازدهم و دوره دوازدهم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره مدیریتی اخیر، دستاورد‌های بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف مأموریتی داشته است و مدیرعامل و معاونان این سازمان برای پیگیری لوایح و طرح‌های مرتبط با حوزه مأموریت این سازمان، همکاری بسیار خوبی با مجلس شورای اسلامی داشته‌اند. 

بابایی کارنامی افزود: امیدواریم در مجلس دوازدهم و با تدابیری که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده و با نظارت و پیگیری جدی مجلس، شاهد این باشیم که تعهدات سالانه دولت نسبت به سازمان تأمین اجتماعی در همان سال محقق شود و به مطالبات انباشته این سازمان افزوده نشود و برای بازپرداخت مطالبات قدیمی و انباشته هم تدابیری جدی اتخاذ شود.

وی از همراهی و همکاری دولت سیزدهم و پیگیری جدی سازمان تأمین‌اجتماعی برای دریافت مطالبات انباشته قدیمی قدردانی کرد و گفت: در این دوره مدیریتی، مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی تعاملی بسیار مطلوب با شرکای اجتماعی داشته‌اند که دستاورد‌های ارزشمندی برای این سازمان و ذی نفعان آن داشته است.

بابایی کارنامی همچنین افزود: در بخش درمان هم شاهد توسعه خوب ظرفیت‌های ارائه خدمات به مردم در دولت سیزدهم و در سازمان تأمین اجتماعی بوده‌ایم که انتظار می‌رود استمرار داشته باشد تا سهم پرداخت از جیب مردم به‌ویژه در بخش خصوصی کاهش یابد.

وی ادامه داد: خدمت به جامعه کارگری؛ خدمتی مقدس و ارزشمند است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند حال خوب جامعه کارگری، می‌تواند حال کل جامعه را خوب کند. خدمت به این قشر نوعی عبادت است و همه باید در همه سطوح برای توسعه خدمات و بهبود شرایط معیشت و زندگی کارگران تلاش کنیم.

در ادامه این نشست همچنین احمد اسفندیاری - معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌ها، مهدی اسلامی معاون درمان و دامون خدابنده رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین‌اجتماعی در پنلی ضمن تشریح برنامه‌های حوزه‌های مأموریتی خود، به پرسش‌های مدیران بیمه‌ای و درمانی استان پاسخ گفتند.

منبع: ایسنا 

نظر شما