شناسهٔ خبر: 66705212 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هشدار 13 کشور جهان به رژیم صهیونیستی نسبت به حمله علیه رفح

وزرای خارجه 13 کشور در یک نامه 4 صفحه‌ای به رژیم صهیونیستی نسبت به حمله نظامی گسترده به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، وزرای خارجه 13 کشور در یک نامه 4 صفحه‌ای به رژیم صهیونیستی نسبت به حمله نظامی گسترده به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار دادند.

در همین زمینه خبرگزاری آلمان اعلام کرد که این کشورها همچنین خواستار تامین کمک‌های بیشتر برای ملت فلسطین شدند.

وزرای خارجه 13 کشور جهان، در این نامه یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را خطاب قرار داده و اعلام کردند که اسرائیل حق دارد تا از خود دفاع کند.

این وزرا همچنین عملیات طوفان الاقصی که توسط جنبش حماس و گروه‌های فلسطینی در 7 اکتبر سال گذشته انجام شده بود را محکوم کردند.

در همین حال از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار شدند که تمام تلاش خود را برای کاستن بحران انسانی ویران کننده و روز افزون در نوار غزه به کار گیرد.

وزرای 13 کشور جهان، همچنین از تل‌آویو خواستار بازگشایی تمام گذرگاه‌های مرزی از جمله گذرگاه مرزی رفح، برای ورود کمک‌های بشردوستانه شدند.

این نامه توسط وزرای خارجه آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، ژاپن، کانادا، استرالیا، دانمارک، فنلاند، هلند، نیوزیلند، کره جنوبی و سوئد امضا شد.

انتهای پیام

نظر شما