شناسهٔ خبر: 66705662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پروژه متوقف‌شده بزرگراه قزوین- الموت- تنکابن از سر گرفته می‌شود

وحیدی: دولت باید برای حمایت از صنایع در مازندران اقدامات لازم انجام دهد اما در کنار آن، توجه به رونق گردشگری صنعتی می‌تواند مسیر جدیدی برای درآمدآفرینی از امکانات موجود باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، احمد وحیدی که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، بامداد جمعه در نشست با نخبگان شهرستان تنکابن و رامسر در غرب مازندران اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در غرب مازندران نظیر این بزرگراه نقش زیادی در کاهش بارِ ترافیکی این منطقه دارد.وی آزادراه چالوس- رامسر را از دیگر طرح‌ زیرساختی مهم و لازم در بخش جاده‌ای غرب مازندران معرفی کرد و افزود: اجرای چنین طرح‌هایی با وجود هزینه بالا در کاهش ترافیک منطقه موثر است.

وزیر کشور گفت: مناطق شمالی کشور به دلیل برخورداری از پوشش گیاهی گسترده و طبیعی باید به سمت ایجاد صنایع سبز حرکت‌ کنند. وحیدی بیان کرد: نباید تصور کنیم صنعت در تقابل با طبیعت است. صنایع سبز در دل جنگل هم ایجاد می‌شوند و این تفکر که هر کجا صنعت باشد طبیعت از بین می‌رود و یا اینکه طبیعت نباید اجازه دهد صنعت رشد کند اشتباه است.

وزیر کشور افزود: دولت باید برای حمایت از صنایع در مازندران اقدامات لازم انجام دهد اما در کنار آن، توجه به رونق گردشگری صنعتی می‌تواند مسیر جدیدی برای درآمدآفرینی از امکانات موجود باشد.وحیدی بر لزوم بهره برداری از اقتصاد دریامحور تاکید کرد و افزود: سه استان شمالی در این زمینه ظرفیتی بی‌بدیل محسوب می‌شوند ضمن اینکه برقراری ارتباط با کشورهای همسایه نظیر روسیه و تقویت دیپلماسی اقتصادی با این کشورها ظرفیت‌ها را به نحوی مطلوب شکوفا می‌کند.

وی پیرامون چالش‌ ساماندهی پسماند در تنکابن که از سوی شهردار این شهر مطرح شد گفت: ساماندهی زباله چالشی جدی پیشِ روی شهرداری‌ها محسوب می‌شود، وزارت کشور این امکان را دارد که ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعدیل این چالش تزریق کند و مابقی توسط شهرداری‌ تامین شود.

همچنین شهرداری‌های رامسر و عباس‌آباد هم می‌توانند پیگیر اجرای این طرح باشند.وزیر کشور در ادامه پیرامون انتقادهای برخی از حاضران نشست مبنی بر کاهش آورده اقتصادی کشاورزی و باغداری در غرب استان گفت: نباید تسلیم شرایط شد، درآمدزایی در این عرصه حتما راهکارهایی دارد، چنانچه مرکبات با ضرر و زیان همراه شده، می‌توان کشت‌های دیگر را جایگزین کرد.وحیدی گفت: در زمان حاضر نمونه‌های موفقی از کشاروزی در کشور با سودآوری بالا در حال انجام است. کشاروزی یک سنت است که افزون بر اقتصاد آثار فرهنگی زیادی هم دارد.

نظر شما