شناسهٔ خبر: 66706337 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

در بیست و نهمین سالروز شهادت شهید «سید محمدعلی نقوی»:

پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود و آن زمانی که گسترش خصلت‌های انسانی پاک در جامعه گسترش پیدا کند، پیام انقلاب صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، در مراسم بیست و نهمین سالروز شهادت شهید «سید محمدعلی نقوی» از پیشگامان صدور نهضت انقلاب اسلامی ایران به پاکستان که در مشهد مقدس برگزار شد، شهیدان را تابلو‌های تمام عیار اخلاص و عمل در راه خدا دانست و گفت: شهیدان، شاهدانی هستند که در قیامت ما را با آنها می‌سنجند. شخصیتی مانند شهید نقوی، سال‌ها قبل از آغاز نهضت انقلاب اسلامی ایران، با معارف امام (ره) که در تبعید بودند، آشنا شده بود و تشخیص داده بود که راه نجات عالم، مکتب روح الله است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید‌کرد: شهید نقوی خود را محدود به یک شهر و کشور نمی‌دانست. او در جریان نهضت انقلاب اسلامی، به همراهان امام (ره) پیوست و با تشکیل و همراهی جمعیت‌های دانشجویی پاکستان، حتی مانع از سفر محمدرضا پهلوی به پاکستان شد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: شهید نقوی جلوتر از زمان خود بود و به علت عدم اعتقاد به محدودیت در مکان، پیشتاز بود. اصول را شناخت و بر اجرای آن پافشاری کرد. او اهل عمل و خستگی ناپذیر بود. علیرغم تلاش رسانه‌های غربی که می‌خواستند مردم را را در جهل و ناآگاهی نگه دارند، شهید نقوی این کار‌ها را انجام داد، چون بیدار شده بود.

معاون رئیس جمهور گفت: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود و با گسترش خصلت‌های انسانی پاک در جامعه، پیام انقلاب صادر شده است. شهید نقوی این بیداری را در خود و جامعه اطرافش نهادینه کرد. ما وقتی از شهدا صحبت می‌کنیم، باید درس بگیریم و در همان مسیر حرکت کنیم. آنقدر در این مسیر پافشاری کنیم که خدا نعمت و جایزه شهادت را به ما ارزانی کند. حیف است برخی افراد در بستر بمیرند و عدالت در حق شهید نقوی‌ها، رسیدن به مرحله شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما