شناسهٔ خبر: 66706531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیران بانک‌ها در زمینه جهش تولید می‌خواهند چکار کنند؟

امام جمعه شیراز با اشاره به مسئله اقتصادی، گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب سال "جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام کردند لذا هرکس هرچه در چنته دارد برای جهش تولید باید به میدان بیاورد؛ مدیران بانک‌ها در زمینه جهش تولید می‌خواهند چکار کنند؟

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: اگر کسی راه به سعادت بخواهد جز تقوا هیچ مسیر دیگری را نباید بپیماید، این است که به طور مستمر باید خود را از شر شیطان در پناه خدای متعال قرار دهیم.

او با اشاره به مسئله اقتصادی، گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب سال "جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام کردند لذا هرکس هرچه در چنته دارد برای جهش تولید باید به میدان بیاورد و نگوییم بعد به آن فکر می‌کنیم که بعد دیر است.

آیت‌الله دژکام خطاب به مدیران استانی افزود: مطالبه رئیس جمهور به پیروی از ولی و رهبر امت این است که مدیران برای جهش تولید چه کاری کرده‌اند. این بخش را مدیران بخش اقتصادی باید به جدیت دنبال کنند؛ مدیران بانک‌ها در این زمینه جهش تولید می‌خواهند چکار کنند؟ و دیگر مسئولین و مدیران مربوطه.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری به مسئله فرهنگی اشاره کرد و افزود: ما در یک جنگ نابرابر فرهنگی در مقابل دشمن قرار گرفته‌ایم، مثل جنگ نظامی که نابرابر بود و دشمنان ابزار داشتند و ما نداشتیم امروز جنگ فرهنگی همین طور است. ابزاری که در اختیار دشمن است و شبانه روز پشت سر هم مطالب خلاف اخلاق و خلاف ارزش در ذهن جوان‌های ما می‌ریزد ما در مقابلش از ابزار چه داریم؟ ابزار ما کم است، اما چگونه پیروز می‌شویم؟ با توکل بر خدا و اطاعت پذیری از ولی امر خودمان که سند پیروزی دست من و شماست به شرط اینکه ولایت پذیر باشیم.

او ادامه داد: در این دهه کرامت و در چند روز اخیر که گذشت ولایت پذیری و ولایت مداری شیراز و استان فارس جلوه ویژه‌ای به برکت وجود مقدس حضرت سید السادات الاعاظم احمد بن موسی الکاظم (ع) پیدا کرد که افتخار همه شیعیان، ایرانیان و همه شیرازی‌ها این است که این وجود مقدس را می‌شناسند و گرد حرم مطهرش حلقه می‌زنند و کار به سامان پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: حرکت ارزشمندی که در روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) شکل گرفت این بود که سند راهبردی شیراز به عنوان سوم حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی رونمایی شد و کار ارزشمندی از حیث علمی شکل گرفت؛ نگاه ما به شهر و استان خودمان این است که پیشرفته باشد و از خدا می‌خواهیم و برای همین تلاش می‌کنیم که شهر، استان و کشورمان پیشرفت کند. کلید رمز پیشرفت در این سند ارائه کرده‌اند.

آیت‌الله دژکام اظهارکرد: اینکه می‌گوییم همه برای اجرایی شدن این سند کمک دهند برای این است که روز گذشته تولیت محترم حرم بیان کردند آزاد راه شیراز اصفهان هنوز تکمیل نشده، اما حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) 300 هزار نفر زائر بیشتر داشته است یعنی یک قسمت از آزادراه چنین اثری بر شهر داشته است و ممکن است برخی‌ها بی بند و باری داشتند، اما خیلی از زائران و مسافران از متدینین هستند و دیدم که خیلی‌ها مسائل شرعی را می‌پرسیدند. حالا فرض کنید این آزادراه تا بوشهر ادامه پیدا کند و ببینید چقدر متفاوت خواهد بود.

او ادامه داد: بحث پیشرفت حرم سوم این نیست که اینجا یک شبستان یا سالن اضافه شود بلکه بحث این است که مجموعه استان فارس و جهان شهر شیراز به نقطه‌ای از پیشرفت برسد که نماد تمدن نوین اسلامی باشد.

آیت‌الله دژکام گفت: در یک دوره از تاریخ در دنیا شیراز را به عنوان یکی از شهر‌های آباد می‌شناختند و پاریس و لندن مطرح نبوده و شیراز را می‌شناختند و دوباره به همان جا باید برسیم و در تمدن نوین اسلامی باید دوباره شیراز به این عنوان مطرح شود و این کاری است که سند شیراز سومین حرم اهل بیت خواهد کرد و همه باید به دنبال این پیشرفت اساسی برای شهرمان باشیم البته پیشرفت و تعالی در همه ابعاد است و نه فقط مسائل عمرانی بلکه نتیجه همه کار‌ها این می‌شود که در کنار این مرقد نورانی معنویت، انسانیت وارزش‌های اخلاقی با خود می‌برند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد که ان‌شاالله ما دوباره بتوانیم شیراز را به عنوان حرم سوم اهل بیت و شهر پیشرفته در همه آفاق جهان معرفی کنیم بنابراین آنچه که مسلم است برای اینکه به چنین هدفی دست پیدا کنیم در ابتدا باید آرمان خود را مشخص کنیم، بنده آرمان شیراز در تمدن نوین اسلامی را عرض کردم که شیراز باید قله باشد.

او گفت: در برنامه توسعه شهری، شهرداری، شورای شهر و برنامه بودجه استان باید این اهداف را مدنظر قرار دهند، طوری نشود که چند سال دیگر با اینکه کار انجام می‌شود، اما اهداف به فراموشی سپرده شود. باید آنچه در سند راهبردی نوشته شده است در برنامه‌های اجرایی ثبت شود و بعضی از آن‌ها باید در مجلس مصوب شود که باید ساز و کار اجرایی تعریف کنیم و در مرحله اجرا مدیران با جدیت پای کار باشند و نهایتا اگر شهر آباد می‌خواهیم باید مردم نظارت کنند.

امام جمعه شیراز گفت: چنانکه جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد، پیشرفت در این زمینه نیز با مشارکت مردم رخ می‌دهد؛ بنابراین مردم باید سند را بخوانند و بر اجرای آن از سوی دستگاه ها نظارت کنند.

او یادآور شد: اکثر مردم شیراز باورمندی عمیق نسبت به دیانت و دلبستگی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) دارند و باید با همین باور پای کار این سند نیز بایستند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به روز ملی جمعیت در یکشنبه آینده، گفت: مسئله جمعیت نگرانی رهبر معظم را برانگیخته و باید برای رفع این نگرانی تلاش کنیم؛ باید از امام زمان (عج) برای کاهش نسل شیعه و منتطران امام زمان عذرخواهی کنیم.

دژکام تاکید کرد: جوانان از ازدواج و زوجین جوان از فرزنذ آوری کوتاهی نکنند؛ خداوند روزی رسان است و سعدی شیرازی نیز به زیبایی بر این نکته تاکید کرده و هر کس در شیراز باوری غیر از این داشته باشد نشان دهنده این است که تبلیغات غربی بر او اثر گذاشته است.

او ادامه داد: مسئولان برای مسکن و اشتغال جوانان تلاش کنند تا زمینه برای ازدواج، فرزنداوری و ایجاد نسلی قدرتمند برای پرچمداری ولی عصر (عج) و اهلبیت (ع) فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد ماه و گرامیداشت یاد 15 هزار شهید این استان، اظهار کرد: این شهیدان تکه تکه شدند، اما نگذاشتند یک قطعه از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

او گفت: همینجا به همه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بویژه صهیونیست‌های جنایتکار اعلام می‌کنیم که هر چه می‌توانید کید و دشمنی خود را آشکار کنید، دست آخر لشکر پیامبر و اسلام این سرزمین را از شما می‌گیرد و پرچم فلسطین را برافراشته خواهد کرد.

دژکام با تصریح بر اینکه سه شنبه اول خرداد روز بزرگداشت یکی از افتخارات بزرگ جهان اسلام و مایه مباهات شیراز، ملاصدرای شیرازی است، یادآور شد: چنانکه علامه طباطبایی در معرفی فلسفه ملاصدرا بیان کرده، برخی خطبه‌های امیرالمومنین (ع) هزار سال در زبان محدثین می‌چرخید و کسی نمی‌توانست آن را تفسیر کند تا اینکه ملاصدرا توانست از این خطبه‌های توحیدی رمز گشایی کند و بشریت را بر سر سفره نهج البلاغه نشاند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: دوشنبه آینده، 11 ذی القعده میلاد امام رضا (ع)، ولی نعمت ایران است که آنچه ایران دارد، همه از برکت او است و مردم سومین حرم اهلبیت نیز در این حرم با برپایی جشن به امام هشتم ابراز ادب و احترام می‌کنند.

او در پایان با بیان حدیثی از امام رضا (ع) عنوان کرد: کسی مومن نیست مگر اینکه سه ویژگی داشته باشد: برخورداری از صفت الهی راز پوشیدن، سازگاری با مردم و صبر.

امام جمعه شیرازبا بیان اینکه هیچ کس معصوم نیست، توضیح داد: بویژه در فضای مجازی به آسانی با آبروی مردم بازی می‌شود و این گناه سبک شمرده شده است.

آیت‌الله دژکام گفت: لازم است نیروی انتظامی و پلیس فتا در این زمینه کار جدی بکند و اگر مساله‌ای وجود داشته باشد نیز قاضی باید رسیدگی کند.

او با تاکید بر سازگاری مردم با یکدیگر و صبر، گفت: سختی‌ها و مشکلات می‌آیند، اما باید بر آنها صبر کنیم و خود را دشمن شاد نکنیم، پای ارزش‌ها صبورانه بایستیم تا در دنیا و آخرت سربلند باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنگ نابرابر فرهنگی دشمن با ایران اسلامی و ارائه مطالب خلاف اخلاق و ارزش به ذهن جوانان و نوجوانان با ابزار‌های بسیار، گفت: رمز پیروزی در این جنگ نابرابر ولایت پذیری از ولی امر و توکل به خداوند است.

نظر شما