شناسهٔ خبر: 66706832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه بجنورد:

اجرای قانون جوانی جمعیت ضعیف است

امام جمعه بجنورد با اشاره به حرکت کشور به سمت پیر شدن جمعیت گفت: قانون جوانی جمعیت تصویب شده، اما اجرای آن بسیار ضعیف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری امروز _جمعه، بیست‌وهشتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: طبق روایات زمانی که انسان‌ها در دل برادر و خواهر دینی خود یک مسرت ایجاد کند، نزدیک‌ترین حالت به خداوند را دارد.

وی افزود: مسئولان و کارمندان که مراجعه کننده دارند، از این فرصت بهره برده و گره از کار مردم باز کنند تا در روز حساب بتوانیم شرایط مناسبی داشته باشیم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به در پیش بودن روز ولادت امام رضا (ع) گفت: زیارت این امام (ع) را از راه نزدیک و دور طی این ایام از دست ندهید.

نوری تصریح کرد: امام رضا (ع) طی مسیر مسافرت خود به مشهد، بذر محبت اهل بیت را در دل مردم می‌کاشت که یک نمونه آن حدیث سلسله‌الذهب بود که توانست نقشه‌های مأمون را نیز نقش بر آب کند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به جوانی جمعیت، افزود: با این روند ایران دچار پیری جمعیت خواهد شد، بنابراین تلاش کنیم جلوی تبلیغات علیه فرزندآوری را بگیریم تا این تهدید از کشور دور شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سیاست‌های کنترل جمعیت بسیار افراطی در ایران اجرا شد و اکنون آثار آن را می‌بینیم، لذا باید به فکر افزایش نسل بود تا دچار آسیب‌های متعدد پیری جمعیت نشویم.

نوری خاطرنشان کرد: مسئولان باید قانون جوانی جمعیت در حوزه‌های مختلف از جمله خودرو و مسکن را جدی پیگیری کنند، زیرا اکنون این قانون بسیار ضعیف اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: مسئولان ارتباط خود با مردم را از دست ندهند؛ مسجد یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که مسئولان می‌توانند ارتباط خود با مردم را گسترش دهند و آن‌ها نباید از این امر غافل باشند.

نظر شما