شناسهٔ خبر: 66707153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه خرم آباد؛

نقشه تحول همراه با جهش لرستان ترسیم شود

امام جمعه خرم آباد گفت:فرهیختگان و برجستگان حوزه و دانشگاه با همراهی منتخبان مجلس نقشه تحول همراه با جهش لرستان را ترسیم کنند.

صاحب‌خبر -

نقشه تحول همراه با جهش لرستان ترسیم شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: استان لرستان در طول تاریخ همواره کانون مبارزه با ظالمان و ستمگران بوده و عصاره این مبارزات در عملیات حاج عمران مشاهده شد،عملیاتی که با جانفشانی های شهدای والامقام لرستانی  درخت اسلام و انقلاب اسلامی را تنومند تر کرد و پندار غلط رژیم بعث و حامیانش را در هم کوبید.
حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های این هفته ی نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهر با اشاره به یکم خردادماه و روز حماسه سازی پاسداران، بسیجیان و عشایر رزمنده لرستانی در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) افزود:روز یکم خرداد در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز مقاومت لرستان نام گرفته و روز سوم خرداد هم بخشی از رزمندگان این دیار از مدال افتخار آزادسازی خرمشهر در کنار ارتش مشارکت داشتند.
خطیب جمعه خرم آباد همچنین با قدردانی از حضور مردم در مرحله ی دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و صدور بیانیه‌ای در زمینه با خواسته‌های مردم از منتخبان مجلس گفت: فرهیختگان و برجستگان حوزه ی علمیه و دانشگاه با همراهی منتخبان مجلس شورای اسلامی ضمن گفتگو و بررسی معایب و آسیب‌های دوره های قبل نقشه تحول همراه با جهش لرستان را ترسیم کنند.
امام جمعه خرم‌آباد به اشاره به  مصوبه ی تعطیلی روز شنبه هم اشاره کرد و گفت:
اصلاحات اقتصادی همچون اجرای کامل اقتصاد مقاومتی، تنظیم بازار، نوسامات بازار ارز و دهها امور دیگر مقدم بر تعطیلی شنبه پیش روی دولتمردان است و شورای نگهبان نیز با دقت و بصیرت در این قضیه ورود پیدا خواهد کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به فرا رسیدن دهه ی کرامت، ولادت حضرت معصومه (س)، امام رضا (ع) و احمد ابن موسی (ع) افزود:در کنار دو بارگاه شریف حوزه ی علمیه‌ای شکل گرفت که مراجع بزرگی در آنها تربیت و در دوران غیبت در سخت‌ترین شرایط اسلام و آموزه‌های اسلامی را حفظ کردند.
خطیب جمعه خرم آباد با تأکید بر ضرورت ساماندهی حوزه ی مد و لباس بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی افزود:انتظار این است که وزارت‌خانه‌هایی که این امور  را بر عهده دارند به ساماندهی قانون مد و لباس ورود کنند نه اینکه منتظر باشند تا مقام معظم رهبری در یک سخنرانی این موضوع را مطرح و بعد آنها به قضیه ورود کنند.
 نماینده ولی فقیه در استان به حضور نوجوانان و جوانان در مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد باید بیش از پیش در عرصه ی مذهبی، تربیتی، دینی و بصیرت افزایی ورود کنند و .پایگاه‌های بسیج در مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری و هیئت های امنا باید همه یک برنامه ی منسجم و هماهنگ برای تعالی فعالیت‌های مساجد داشته باشند،
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی به حضور موسسه ی ملی مرهم در ۲۴ تا ۲۸ خرداد در لرستان اشاره کرد و افزود: قرار است جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص برای درمان بیماری‌های شکاف لب به استان سفر کنند و مراجعان را به صورت رایگان ویزیت و درمان کنند.
طرح شمیم خدمت این هفته با حضور اداره کل مخابرات منطقه لرستان،تعزیرات حکومتی استان،اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد
 همچنین در حاشیه س نماز جمعه خرم آباد از خانواده های معظم  شهیدان حسن محمدی،محمد علی مرادی،فرهاد درویشی، سیده معصومه علی به همت حوزهی امیر بسیج ادارات استان تجلیل شد.

نظر شما